KID-nummer integrasjon

tigeren

New Member
Er det noen her som har integrert et system for KID-nummer på utgående faktura før? Hvordan foregår kommunikasjonen med bankene?

mra

Active Member
Vi har laget en del løsninger med generering av KID-nummer og det er egentlig ikke spesielt komplisert. Du trenger en OCR-avtale med banken din og du må følge noen faste regler ved generering av KID-nummer, men ellers står du ganske fritt til å velge hvordan nummeret skal genereres og hva det skal inneholde av informasjon. Med jevne mellomrom mottar du en OCR-fil fra banken, som du kan importere i systemet ditt og dermed føre innbetalinger mot reskontro/utgående fakturaer.

tigeren

New Member
Med jevne mellomrom mottar du en OCR-fil fra banken, som du kan importere i systemet ditt.

Hvilket format kommer dette i?

Det skal integreres en løsning med bruk av KID i et styringsverktøy brukere bruker til fakturering. Så jeg vil da motta konteringsinfo på tvers av flere OCR-avtaler og må rute dette opp mot riktig bruker og faktura.

mra

Active Member
Hvilket format kommer dette i?

Det skal integreres en løsning med bruk av KID i et styringsverktøy brukere bruker til fakturering. Så jeg vil da motta konteringsinfo på tvers av flere OCR-avtaler og må rute dette opp mot riktig bruker og faktura.

Det finnes kanskje flere formater, det vet jeg ikke, men de jeg har vært borte i, var rene ASCII-formater, veldig enkelt å lese.

Topp