Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Keyword ranking vs. indekserte sider.

wik

New Member
Hei,
Jeg er helt ny i SEO verden og lurer på en liten ting:
Google har ikke indeksert siden min på en stund nå (ca 1 uke), MEN, de få søkeordene som den «tagget» sist gang den ble indeksert (var helt ny, hadde bare 2 poster). Ranker høyere og høyere.

1. Er dette normalt?
2. Hvordan kan dette ha seg?

Er litt lei meg enda, det ordet jeg VIL ranke høyt på er jeg ikke indeksert på i det hele tatt enda.
Men men, verden ble ikke bygd på 1 uke, eller?
 

picxx

Well-Known Member
Det baserer seg mest sannsynlig på hvor hard konkurranse det er på de forskjellige ordene. Før man liksom kommer i gang med siden kan man rangere på de utroligste ord.

F.eks. er det ekstremt enkelt å rangere på "pissatrengt i bassenget" (ja, har faktisk testet), mens ordet "forbrukslån" vil ta deg laaaang tid før du finner en topplass i SERP`s.
 

wik

New Member
Jeg hadde ikke forventet og ranke som nr. 1 på noen av ordene, selv om jeg gjør det på 1 ord (ord med null konkurranse), men jeg hadde forventet og ligge på plass nr. 300, eller 500, eller 5000. Det eneste "relevante ordet" som ble indeksert første gangen begynte på 99. plass og nå er jeg på 19, noen dager etterpå.
 

typisk

Utvikler
Det er normalt å få høy rating den første tiden, for å så bli sendt langt ned på SERP. Se på det som en prøveperiode :) I tillegg, om du søker selv på nøkkelordet ofte og du trykker på linken, vil lenken vises høyere oppe i søkeresultatene neste gang for deg - men ikke for andre.
 
Sist redigert:

wik

New Member
Jeg bruker Market Samurai til all analyse. Og den kjører vell resultatet gjennom en «skrubber»?

Jeg får nemlig ikke de samme rautingene der, som jeg gjør nå jeg søker på ordet i google manuelt, på grunn av det du sier over.
 

wik

New Member
Humm, fiffig, når jeg kjører det søket finner jeg sider jeg ikke viste at google hadde indeksert.

Når jeg kjører site:hjemmeside.com finner jeg ikke den siden som det linkes til når jeg søker etter nøkkelordet «xxx xxx».

Tror jeg kommer til og bli tussete i hode om jeg ikke slutter og bry meg om det her. Vi får bare vente 1 ukes tid og se hva som skjer, om innholdet er bra så får vi bare håpe at jeg ranker høyere etter vært.
 
Topp