Kategorilinker, bilde eller tekst?

picxx

WF 09
Jeg holder på med en side som har kategorier som vist nedenfor.
Hvordan ville dere gjort det med linkingen for å fått dette mest mulig brukervennlig.
Linket kun tekst.
Linket kun bilde.
Linket både bilde og tekst.

kategorier.jpg

spikre

peterhamre.no
Bilde + Tekst. De fleste liker best å bruke bilder (sammensatt tekst) når de navigerer/leser. Tekst tror jeg likevel er viktig, i tilfelle brukeren ikke er helt sikker på hva kategorien inneholder. Jeg synes ikke det er nødvendig i bruke stor skrift (slik som du viser på bilder er passe:)).

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Bilde og tekst er helt klart enklest og kjappest å oppfatte for den menneskelige hjernen. Da slipper man å konsentrere seg om bildet og deretter innordne hva slags kategori dette kan være.

TorsteinO

Art Director & grunder
menneh, som vi har vært inne på endel ganger - bildebruk og rettigheter... vær SPESIELT forsiktig med å bruke bilder fra filmer og liknende på den måten, for DE gutta kan virkelig gjøre dagen din dårlig!! Slik du bruker dem nå er det heller ikke direkte omtale om de filmene (med mindre bildet skal linke direkte til den aktuelle filmen), så du kan ikke dekke deg under fair use/sitatrett e.l. heller, jeg ville heller ha satsa på å finne noe på istock e.l.

picxx

WF 09
menneh, som vi har vært inne på endel ganger - bildebruk og rettigheter...

Det vil jo evt. være mitt problem.
Spørsmålet handlet om linking, ikke om bilderettigheter.

Topp