Kan man legge inn link i swf-fil uten å ha kilden til objektet?

Dag Frogner

Supermedlem
Har en kunde som sendte meg en flashbanner til annonsering. Den var uten link og han vil gjerne at jeg setter inn dette. Jeg har kun den ferdige swf-filen.

Har lest en del rundt på nettet og ser mange som sier at dette ikke går ann, da det må gjøres i programmet man bruker til å lage selve objektet.

Slik ser koden ut nå:

Kode:
<center><object type="application/x-shockwave-flash" data="ads/stepsmusic.swf" width="468" height="60">
<param name="movie" value="ads/stepsmusic.swf"/>
</object>
</center>

Har prøvd ut en del forskjellige varianter mtp linking, men uten hell.

Kunden min sier at han har annonsert på andre nettsider hvor de har lagt inn link.

Skal brukes i phpBB3.

Christian

Medlem
Har den clicktag skal det normalt ikke være noe problem å legge inn link selv når du legger inn filen i f.eks Openx.

Fredrik

Medlem
Send filen til meg, fortell meg hvilken adresse som skal legges inn og saken er biff.

OBS, jeg er på reise i det hellige moderlandet i Øst (Sverige) i morgen så det blir nok ikke før på fredag.

Ellers må du altså lage en ny fil i flash, importere swf, legg til link.

Dag Frogner

Supermedlem
Skal sende deg filen senere i dag, men jeg vil gjerne vite hvordan du gjør dette. Sånn at jeg kan fikse det til en annen gang.

Det jeg har fått til nå er å "dele opp" swf-filen og lagret den som .fla

Når jeg da åpner i flash, får jeg beskjed om at dokumentet er skadet. Jeg har fått åpnet det i et annet program, veldig likt flash, men da er den i sort/hvitt (!)

Sender du meg en pm med epostadresse?

Knut

Medlem
Ett nødtiltak kan være å bruke Aleo SWF converter. Konverter først swf til gif, og så omvendt og da kan du legge inn url

Christian

Medlem
Som tidligere nevnt i PM, du kan maile den til meg, så kan jeg prøve å legge den inn i OpenX og se om det fungerer å legge til link der. I så fall kan vi sikkert hoste den for deg.

Bjørnar

Gründer
dette kan trikses til med javascript tror jeg.

<div onclick="window.location='http://vg.no'">
<object>
<embed></embed>
</object>
</div>

noe i denne duren kanskje - fungerer nok ikke rett ut av boksen, men kan sette deg på sporet av noe?

Topp