Kan man bruke Neteller Visa kort på paypal?

susie

New Member
Hei, Har neteller konto og mastercard som jeg har brukt endel når jeg handler fra nettbutikker i utlandet. Nå har jeg veldig lyst å begynne å handle fra ebay.com men har noen spm.

Jeg ser at det smarteste er å lage seg en paypal konto og registrere kreditkortet der, slik at det du handler på ebay trekkes fra kortet (siden du da har beskyttelse om du blir svindlet) om jeg har forstått rett.

Da lurer jeg på om jeg kan registrere mitt Neteller Visa Mastercard på paypal, eller er det kun norske visa kort som jeg kan registrere der?

Håper noen kan hjelpe

Susie

susie

New Member
Jeg forsøkte men skjønner ikke helt. På paypal står et at man kan legge til flere kort, altså kan ha flere visa kort registrert? Hva betyr det? Kan jeg velge hvilket kort jeg vil bli trukket fra om jeg har 2 registrert?

OldHP

Medlem
Ja.

Blant alle kortene du har lagt til så kan du velge en du vil bli trukket fra som heter primary/primært credit card, det er det kortet du vil bli trukket fra.

susie

New Member
Takk for svar:). Jeg vil bare høre om jeg har forstått dette rett:

Om master cardet til Neteller står det følgende:

Veksling (FX) gebyrer på nett + Card
"
1) Hvis Net + kortet er i en annen valuta enn din NETELLER-konto, vil du bli belastet NETELLER FX gebyr på 2,5% for hver Net + transaksjon.
2) Hvis du utfører en netto + transaksjon i en valuta forskjellig fra Net + kortet, vil du bli belastet nett + FX gebyr på 2,95%.
3) Hvis din NETELLER-konto er i en annen valuta fra Net + Fysisk kort, og du bruker kortet til å gjøre transaksjoner i en annen valuta igjen, kan du bli belastet både FX avgifter, som valuta vil bli konvertert to ganger.
4) For å spare penger på FX gebyrer når du bruker fysiske kortet, anbefaler vi at du velger hvilken valuta du bruker mest for ATM-og POS-transaksjoner hvis den er tilgjengelig, eller valutaen din NETELLER-konto hvis minibank og POS valuta er ikke tilgjengelig.
5) For å søke om Net + Virtual Forskuddsbetalte MasterCard, må din NETELLER-konto bli holdt i en av disse valutaene: EUR, GBP, USD, CAD, SEK, DKK, AUD eller JPY. Din Netto + Virtual Forskuddsbetalte MasterCard vil alltid holdes i samme valuta som NETELLER konto. For å spare penger på FX avgifter, anbefaler vi å holde din NETELLER-konto i samme valuta som du vil bruke oftest når shopping på nettet."

Jeg handler som regel mest fra ebay.co.uk og blir belastet i britiske GBP. Det betyr at jeg bør ha en neteller konto i GBP og Master cardet til neteller i GBP og på Paypal bør jeg også velge standard betalingsmåte i GBP ikke sant? Mitt problem er at jeg har USD nå på Min Neteller.

Nordino

Medlem
Hvis det er ulik valuta på NETeller og der du skal bestille varer, blir det begyr. Om du har kontoen din i USD og du handler i dollar så trenger du ikke å betale noe ekstra.

susie

New Member
Et annet spm, jeg skal kjøpe en vare på ebay som koster mer en 7000 (Har grense på 5000 på mastercardet). Hvis jeg overfører fra min nettbank 2000 kr til paypal kontoen, vil de 2000 bli trukket også 5000 på kortet slik at selgeren får pengene sine? Altså kan jeg kjøpe noe på ebay og få varen til å trekkes først fra konto også fra kortet eller omvendt?

Nutz

Med lem
Ja, det er bare å overføre fra banken.
Paypal tømmer først det du har på konto hos dem, og trekker overskytende fra kortet du oppgir.

susie

New Member
Det stemmer ikke:( Overførte så jeg hadde 2000 kr på paypal kontoen, og så hadde jeg creditkort på 5000 grense. Så når jeg skulle betale for varen rett under grensen, kom det opp at jeg ikke hadde nok på kortet... "add new card får jeg opp".... hvorfor skjer det?

Nutz

Med lem
Det stemmer ikke:( Overførte så jeg hadde 2000 kr på paypal kontoen, og så hadde jeg creditkort på 5000 grense. Så når jeg skulle betale for varen rett under grensen, kom det opp at jeg ikke hadde nok på kortet... "add new card får jeg opp".... hvorfor skjer det?
Vel, har gjort dette selv et par ganger. ;)
Her hadde jeg $1.99 på PayPal-kontoen, skulle betale $50 til noen.
Kortet ble belastet med: $48,01 USD

Totalbeløp:
-$50,00 USD
Gebyrbeløp:
$0,00 USD
Nettobeløp:
-$50,00 USD (tilsvarer -325,60 NOK)

Konvertering fra:
-275,72 NOK
Konvertering til:
$48,01 USD

Valutakurs:
1 Norsk krone = 0,174125 Amerikanske dollar

Finansieringstype:
PayPal-midler og Kredittkort
Finansieringskilde:
$1,99 USD – PayPal-konto
275,72 NOK - Visa Kort XXXX-XXXX-XXXX-XXXX

Denne kredittkorttransaksjonen vises på fakturaen som "PAYPAL XXXXXXXXXX".

susie

New Member
Det som var feil var at pengene jeg satt kom inn i annen valutta en kortet mitt, dermed kunne det ikke autotrekkes, måtte omgjøre det på kontoen til samme som kortet og da funka det!

Nutz

Med lem
Så bra! :)
Kontakte Paypal på support-telefonen er som oftes det beste når man står fast.
De er faktisk lette å få tak i, ingen særlig avskrekkende telefonkø heller.

Telefonnummer og verifiseringskode står på medlemssidene dine.

Topp