Jeg forstår ikke problemene som diskuteres over når det gjelder utroskap og coockie stuffing.
Slik jeg forstår det fungerer nettsiden slik at den tiltrekker seg brukere ved å tilby rabatter på nettbutikker. For hver kunde som handler gjennom denne Kickback-nettsiden, får Kickback en provisjon (la oss si 12 %), og gir kunden et gavekort på 10 %, og tjener da mellomlegget på 2 %.
Forklar meg hvorfor dette er utroskap/svindel osv. Jeg har ingenting med nettsiden å gjøre, er bare nysgjerrig!
Dette kan du seriøst ikke mene? Selvfølgelig er dette på grensen til svindel. Det er ikke nettsiden eller konseptet bak nettsiden det er snakk om, det er helt legitimt.
Det er nettleser-tillegget som er sakens kjerne. Nettleser-tillegget stjeler provisjon fra andre affiliates, og det tilstjeler seg provisjon fra butikkene uten at man sender trafikk til butikkene.
For å gi deg konkrete eksempler:
Stjeler provisjon fra andre affiliates: Lille Laila har en moteblogg og reklamerer for Nelly.com, når hennes besøkende klikker hennes aff.link og havner på Nelly.com, så dukker nettleser-tillegget opp og forteller besøkende at
"hvis du klikker denne knappen så får du rabatt". Hvis noen da klikker denne knappen så mister lille Laila sin aff.provisjon og Kickback får provisjon i steden (selv om lille Laila var den affiliaten som sente trafikk til Nelly.com)
Stjeling fra butikker: Tøffe Tor skal kjøpe dildo til dama og skriver inn kondomeriet.no i nettleseren, så dukker det opp i nettleseren en
beskjed om at han får rabatt hvis han klikker denne knappen, og hvis han klikker knappen så får Kickback provisjon uten å sende trafikk til kondomeriet.no (noe jeg tviler kondomeriet.no ønsker å utbetale provisjon for).
Det er altså nettleser-tillegget som det snakkes om, ikke Kickback som nettsted.