Jukse med .no domene!

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg har planer om å ha et .no domene.
Er det mulighet for å bare skrive noe der det står "firma navn".
Siden de sjekker vel aldri dette, siden de har såå utrolig mange kunder?

1. Hva kan skje vis de finner det ut?
2. Kan man få noe straff for dette?

- Martin

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Det vil lite trolig fungere....
Hvis du skal bestille så må du ha org.nr dette må jo passe til en database de har..
Om du jukser ved å sette ett annet org.nr vil du bli straffet for dokumentforfalsking kan jeg tenke meg... Noe som er ganske så alvorlig

flippflopp

Medlem
Vaffel: Betal noen med et firma for å leie domenet av firmaet deres. Sikkert noen som vil gjøre det for en tusenlapp i året, men for å drive med næring må du jo uansett registrere deg, så hva er problemet? Registrer deg i enhetsregisteret (det er gratis) i første omgang for eksempel.

Tony J

Alle skal få
Vaffel: jeg kan godt registrere et domene og leie det ut til deg i bytte mot en banner på forsiden på det samme domenet i så lang tid du ønsker å ha domenet oppe. Du betaler registreringsavgiften på domenet selv. Dette tilbudet gjelder kun dersom det er lov å leie ut .no domener til folk under 18 etc.

Vaffel: jeg kan godt registrere et domene og leie det ut til deg i bytte mot en banner på forsiden på det samme domenet i så lang tid du ønsker å ha domenet oppe. Du betaler registreringsavgiften på domenet selv. Dette tilbudet gjelder kun dersom det er lov å leie ut .no domener til folk under 18 etc.

Jeg leide mitt første domene på stw når jeg var 15.. bør ikke være noe problem. Man må normalt ha underskrift av foresatte for å lage en bindene kontrakt. Men jeg ser ikke akkurat noe stort problem her.

Topp