Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jepp - grønnere enn grønn

Krelei

Medlem
Hvor begynner man egentlig når man skal forsøke å forstå hva som ligger bak domenet?

Jeg fikk satt bort utformingen av butikk og blogg - OG en hovedside som sender brukeren henholdsvis til butikken og bloggen. Alt fungerer greit men jeg skulle legge inn sporingskode fra google på hoveddomenet fordi jeg mister mye informasjon når alt jeg får vite ut i fra butikkens sporing er at de kommer fra hoveddomenet mitt.
Så kommer altså utfordringen min. Jeg forsøker å ikke involvere de som allerede har jobbet med saken av ulike grunner og vil/bør lære det selv. Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å finne svarene. Kunnskapsnivået ligger såpass lavt at jeg først forsøkte med selve nettstedet, for der har jeg forstått av jeg kan se body tag under "vis" og "kilde". Men her kan jeg ikke sette inn sporingskoden fra google analytics. Så må jeg lete videre. Har forstått at dette har noe med webhotellet å gjøre. Men det ble jeg heller ikke så mye klokere av.

Finnes det noen enkel oppskrift på hvordan jeg får lagt inn denne koden? Eller MÅ jeg faktisk sette meg ned å lære html koding og webutvikling?

- Det er da bra at jeg prøver å forstå dette :) til tross for at jeg er fullstendig på nederste trappetrinn?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvis du forteller oss enten link til nettsiden din eller i det minste hvilken plattform den kjører på, er det litt lettere å hjelpe deg. :)

Du trenger ikke kunne mye koding for å gjøre det du skisserer her, men ting er ofte enklere å finne ut av hvis man vet litt om hvilke koder som er hvor etc..
 

Dag Frogner

Supermedlem
For min del ser det ut til at Analytics ligger på hovedsiden:

<script type="text/javascript">

var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-35806286-1']);
_gaq.push(['_setDomainName', 'nattugla.no']);
_gaq.push(['_trackPageview']);

(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>


Hadde det ikke vært like enkelt å kun hatt nettbutikk på hovedsiden også hatt en link i menyen på siden som går til bloggen?

Ser at nettbutikken kjører Mystore.no og her er det vel rimelig enkelt å få til dette.
 

Krelei

Medlem
Åh!
Har den kommet inn nå? Bra. Fikk hjelp i formiddag men da jeg sjekket rundt klokken 22.00 var den ikke registrert. Flott!

Jo, det var utgangspunktet å ha butikk på hoveddomenet men de som satt opp alt for meg mente at det var sånn folk gjorde...? Funker forsåvidt-i allefall inntil videre og jeg lærer dette selv.

Hva mener du er enkelt fra mystore? (Alt er enkelt fra mystore) :)

Takk til deg som tok en titt :)
 

Krelei

Medlem
Huff da...
Jeg ville nok også foretrukket det som du sier-men vennetjenester blir fort litt feil..,
Hm.
 

Krelei

Medlem
Jeg har link mellom butikk/blogg allerede.
Jeg har forøvrig sett mange bloggere/butikkeiere gjøre det på denne måten, men personlig syns jeg det gir bedre oversikt å ha butikk på hoveddomenet. Særlig når man skal linke til butikken.

I visse tilfeller kan det kanskje være greit å samkjøre blogg og butikk, for på sikt kan det hende at bloggen øker handlingen i butikken. Får la det modne litt før jeg velter om på det. Jeg må uansett lære meg mest mulig teknisk slik at jeg blir selvhjulpen. Det er noe herk å være avhengig av andre.

Takk for innspill :)
 
Topp