Jeg har .no , trenger jeg .com .net ?

Tony J

Alle skal få
For prosjektet mitt har jeg .no domene, og tjenesten jeg skal levere dekker kun Norge. Er det alikevel en fordel å ha .com og .net , evnt andre?

Tony

Jeg ville ikke kjøpt com og net om du ikke har tenkt å noen gang bevege deg utenfor noe med prosjektet. Om du har tenkt til det ville jeg vurdert, com og om du noen gang tenker på å gå skandinavisk ville jeg tatt .se og .dk også

Tony J

Alle skal få
Så... så om du har vært vg, og domene vg.se vg.dk vg.com og vg.net hadde vært ledige. Hadde du registrert noen av de, og hvis ja, hvilke først?

Speca

Medlem
Om man hadde hatt vg, så hadde man nok gjort det, men om man skal drive østfoldfiskeogdildo.no, så er det neppe noe poeng med østfoldfiskeogdildo.com...

Så... så om du har vært vg, og domene vg.se vg.dk vg.com og vg.net hadde vært ledige. Hadde du registrert noen av de, og hvis ja, hvilke først?

Sånn jeg har gjort det er å registrere .no på prosjekter jeg kun tenker meg å ha i Norge.
.Se og .Dk har jeg registrert når jeg satser på å gjøre prosjektene skandinaviske etterhvert.
på et prosjekt har jeg registret .no, .com, .se, .dk og .de

Grunnen til dette er at jeg ønsker å bruke com til internasjonalt (engelsk/amerikansk) og de andre for hvert sitt språk. Jeg ville ikke brukt penger på å gjøre varianter som .net, .co og om alle skal peke til samme side.

Men tilbake til spørsmålet ditt om VG.. så ville jeg kun kjøpt vg.no ettersom vg kun retter seg med norske lesere.

Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Om man hadde hatt vg, så hadde man nok gjort det, men om man skal drive østfoldfiskeogdildo.no, så er det neppe noe poeng med østfoldfiskeogdildo.com...

Østfoldfiske tar for seg fylke østfold. Men hva dersom du har hatt Norgesfiske.no? Skulle du bli stor, og noen snapper .net og .com, kan de ikke dra nytte ut av at du er stor og få trafikk for det?

Tony

metallian

Medlem
Vi (fiskersiden.no) som er størst i Norge på sportsfiske har opplevd endel rundt dette, bla at noen snappet fiskersiden.com og direktelinket til sin konkurrerende side.

Jeg hadde tatt ihvertfall .com domenet også for sikkerhetsskyld.

Tony J

Alle skal få
Vi (fiskersiden.no) som er størst i Norge på sportsfiske har opplevd endel rundt dette, bla at noen snappet fiskersiden.com og direktelinket til sin konkurrerende side.

Jeg hadde tatt ihvertfall .com domenet også for sikkerhetsskyld.

Jeg orker ikke å være etterpåklok, så jeg registrerte .net og .com. Better safe
than sorry:)

Topp