Jeg tenkte at jeg skulle få ut litt frustrasjon ved å fortelle en historie om en skribent som ikke har levert som lovet. Jeg har brukt mange skribenter og er fornøyd med alle utenom denne. Jeg ønsker på det nåværende tidspunkt ikke å navngi leverandøren.
Hvordan ville dere reagert på en situsajon som den jeg har beskrevet nedenfor?
Her er kommunikasjonen satt opp i kronologisk rekkefølge:
Hvordan ville dere reagert på en situsajon som den jeg har beskrevet nedenfor?
Her er kommunikasjonen satt opp i kronologisk rekkefølge:
- 19. januar – Jeg kontakter skribenten og hører om han kan ta på seg et oppdrag på flere artikler innenfor et spesifikt tema, der hver av dem må være over 900 ord. Jeg vil komme tilbake med mer spesifikke opplysninger.
- 19. januar – Skribenten svarer på under 10 minutter at dette er hans favoritt-tema, så det kan han selvfølgelig ordne.
- 19. januar – Jeg svarer tilbake at jeg må gjøre litt mer research, og kommer tilbake helt konkret i løpet av noen dager.
- 22. januar – Jeg sender over spesifikk informasjon om tema og søkeord. Det skal skrives 6 artikler på til sammen 3.300 – 4.500 ord. Skribenten avpasser selv innenfor intervallet.
- 29. januar – Jeg sender over tre mailer med 3 nye helt spesifikke artikler som skal skrives, også disse innen favoritt-temaet til skribenten. De skal være på 4.600 – 6000 ord.
- 01. februar – Jeg sender mail og spør om noen av artiklene er ferdige.
- 01. februar – Jeg får mail fra skribenten som sier at de er straks ferdige.
- 06. februar – Jeg purrer igjen og lurer på om det er noen artikler på gang.
- 07. februar – Jeg purrer igjen.
- 08. februar – Jeg purrer igjen. Og spør om forrige purring ble mottatt.
- 08. februar – Jeg får til svar: «Hei, den ble mottatt ja!»
- 14. februar – Jeg purrer og hører om noe er klart.
- 15. februar – Jeg purrer igjen.
- 16. februar – Jeg purrer igjen, og sier at jeg synes at han kunne svare på mine henvendelser.
- 16. februar – Skribenten svarer og lover at de skal komme samme dag.
- 19. februar – Fremdeles har ikke noe kommet, og jeg purrer igjen.
- 21. februar – Jeg purrer igjen, og gir uttrykk for at jeg synes det drar litt ut, og at jeg misliker lovnadene som ikke blir fulgt opp.
- 22. februar – Skribenten svarer at han skal ha artiklene ferdige neste dag og at jeg skal få 40% rabatt som kompensasjon.
- 26. februar – Jeg purrer og sier at jeg ikke kunne se å ha mottatt noe den 23. februar.
- 01. mars – Jeg purrer igjen og forklarer at jeg er forundret over måten han behandler meg som kunde.
- 05. mars – Jeg spør skribenten om jeg i det hele tatt kommer til å få noen artikler.
- 07. mars – Jeg purrer igjen og utrykker sterk misnøye med at jeg ikke enda har fått artiklene. Og dette på tross av at han har lovet meg dem flere ganger. Jeg ber om en plan på når jeg får artiklene.
- 07. mars – Skribenten svarer at artiklene er nesten ferdig. Han vil sende dem over neste dag og da naturligvis til den rabatterte prisen.
- 08. mars – Jeg sender mail og håper at jeg kan få de nå.
- 09. mars – Jeg sender mail om at jeg satser på å få dem i dag siden jeg ikke fikk dem forrige dag.
- 10. mars – Jeg sender mail og sier at jeg satser på å få dem i dag.
- 14. mars – Jeg purrer på skribenten som enda ikke har levert noen artikler.
- 17. mars – Jeg purrer enda en gang og lurer på om det er noe nytt.
- 21. mars – Jeg purrer igjen.
- 21. mars – Skribenten svarer at jeg skal få artiklene i morgen, og de skal ikke koste meg en krone.
- 22. mars – Jeg svarer at da at jeg venter i spenning på artiklene.
- 23 . mars – Jeg sender mail og sier at jeg ikke fikk artiklene i går.