zapotek
Medlem
Skal en slik side ha en verdi, så må den gi brukeren noe som har en faktisk, målbar verdi.
Jeg ville funnet en kredittkortside verdifull om den fortalte meg noe som jeg ikke kunne finne ellers. Altså, ikke generell informasjon om kredittkort, men hva som er forskjellen på de ulike kortene - og ikke mist - hva selskapet ikke forteller deg i reklamen sin.
Ting som hvorfor det ene eller anndre kortselskapet er bedre har en verdi. Hva kortselskapene IKKE forteller, men som brukerne kommer til å misslike er veldig relevant.
Siden må rett og slett være basert på faktisk research og erfaring for å være noe mer enn en landingsside for salg av kredittkort.
JEG skal ikke kritisere den ene eller andre siden. Jeg har masse søppelsider selv. Men, generelt er det jeg skriver over hva som holder meg på en side eller ikke og dermed hva som bestemmer om jeg finner en side bra eller ikke.
Du treffer spikeren på hodet Basicus. Standarden i IM-verdenen virker å være å lage en 300-ords artikkel på 2 timer (noen enda mindre). 1 time research og 1 time til å skrive.
Newsflash: Et emne du ikke er ekspert på er det klin umulig å skrive en GOD artikkel på 2 timer. 1 hel arbeidsuke - da begynner vi å snakke. Det er slik artikler som generer naturlige innlenker og går "viral". Bruker du 2 timer blir det kun intetsigende oppgulp som du finner på x-antall andre sider.