Tonny Kluften
Administrator
Norsk reklame har nærmet seg amerikanske reklame sakte, men sikkert.
Jeg handler på KIWI og ringer fra i dag med Telenor.
Men det finnes mye dritt også. De Telenor-reklamen med den familien med han der over-idiotiske faren som skulle ha alle de familiemøtene får jeg litt frysninger av.
Men - reklamen virker. God eller dårlig.
Her sitter man jo og mener og føler noe om nettopp disse reklamene.
Norsk reklameindustri er jo kjent for å ha litt humor i reklamene, det her ikke denne siste kampanjen til Netcom. Den er irriterende og jeg kjenner jeg blir rett og slett "små-irritert" når jeg hører den på radio eller ser den på tv.
Jeg, som forbruker, har én makt:
Nettopp å ikke kjøpe dette produktet, eller tjenesten.
Den makten bruker jeg. Så og si hver eneste dag: Å kjøpe eller la være.
Her i huset er også Lano bannlyst.
Hehe, han fyren er en gammel kollega av meg, kan nesten ikke kritisere ham. Håper han fikk svinaktig godt betalt ihvertfall.
Mc-babene til Kamille er vel et eksempel på morsomme reklamer hvor produktet ikkke kommer godt nok frem. Kampanje-artikkel.