Kjapp og trygg hosting for Wordpress

It-sjef lurer domenehai (computerworld med lydklipp)

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er dessverre ikke noe nytt. Men, det morsomme her er jo at også han som tar opp samtalen uten å varsle om det bryter loven, og ville sannsynligvis også kunne bli dømt....

Så kan man selvfølgelig "rettferdiggjøre" det ved at han vil at andre skal bli advart etc, men det er fremdeles et lovbrudd.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Msites: Personen bryter ikke loven så lenge han tar opp en samtale han selv er med i, det som er ulovlig er å ta opp samtaler mellom andre folk der du selv ikke er med i samtalen.
Så lenge du selv er med i samtalen så trenger du egentlig ikke noe samtykke, men det vil ikke fungere som bevis i en rettsak.
 

Robert

Mr. 66
Hmm,

Jeg har hørt om denne scamen før, men aldri blitt kontaktet selv. I dag fikk jeg en epost fra et kinesisk firma som ville selge meg alle rare kina .tld'er av ett av mine domener.

Firmaet er bestweb-hk.com

domainname scam bestweb-hk.com

Dear CFO / President,

We are a professional intellectual property rights consultant organization based in HongKong, we have an important issue to confirm with you.

1. On August 11, 2010, one company named Krunt Investment Co. applied for the following Domain Names with our organization.

mittkuledomene.cn
mittkuledomene.com.cn
mittkuledomene.asia
mittkuledomene.hk
mittkuledomene.com.hk
mittkuledomene.jp
mittkuledomene.tw
mittkuledomene.com.tw


2. I wonder whether did you consigned Krunt Investment Co. to register these Domain Names with us?

3. If you do not have any relationship with this applicant, we assume that they have other purposes to obtain these Domain Names.

Currently, we have already postponed this company's application. Pls let the relevant principals make a confirmation with me ASAP.

Thanks,

Fred Wang

TEL: +852 65 17 04 38
FAX: +852 30 69 69 40
MAIL: fred@bestweb-hk.com
WEB: bestweb-hk.com
 

Msites Ltd

Livsnyter
Msites: Personen bryter ikke loven så lenge han tar opp en samtale han selv er med i, det som er ulovlig er å ta opp samtaler mellom andre folk der du selv ikke er med i samtalen.
Så lenge du selv er med i samtalen så trenger du egentlig ikke noe samtykke, men det vil ikke fungere som bevis i en rettsak.

Her tar du feil! Det er ikke lov å gjøre opptak av en telefonsamtale så lenge den andre parten ikke er informert om dette på forhånd!
 

Kassimaja

Geocacher
Om det er lov eller ikke blir en lovtokning, men det finnes, som Helge sier, muligheter til å ta opp samtaler du selv deltar i, men om dette er lov må vurderes i hvert enkelt tilfelle. Dette opptaket er gjort for å avsløre en ulovlig handling og jeg vil derfor tro at det ikke er gjort noe ulovlig i dette tilfelle.

Opptak av telefonsamtaler - Datatilsynet - personvern og informasjonssikkerhet
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Å bryte loven for å fåkke lovbryterne er ikke lov - for vanlige menig.
Uansett må tolkning til - i noen tilfeller er det opplysende klart, men ikke alltid.

Det jeg leser i forskriften er at det er ulovlig hvis du kan identifisere personen. Men det er jo alltid noen som kan identifisere en persons stemme vel?
 
Topp