Kjapp og trygg hosting for Wordpress

IT ansvarlig for ny grunderbedrift – Norfit AS

Norfit

New Member
Drømmer om å bli grunder? Starte opp firma? Nå har du muligheten!

Jeg arbeider med en forretningside med et stort internasjonalt potensiale. Suksessen til bedriften avhenger av hva vi klarer å lage. Det er mye arbeid i etableringsfasen og du må være villig til å ha 100 % fokus. Vi kommer til å arbeide tett sammen og det er viktig at du har tro på ideen.

Det er positivt om du er interessert i trening ettersom det er hva vi kommer til å arbeide med. Kort om ideen. Elektronisk veiledning på diverse treningssteder, samt et CRM/CV lignende nettside som fungerer som et sosialt nettverk. Markedene er store og det er enorm økonomisk gevinst hvis vi lykkes.

Arbeidsoppgaver.
- Lage hjemmeside. Kunnskap til å opprette et sosialt nettverk hvor man kan legge til - venner, melde seg inn i grupper, legge ut informasjon, osv. Samt en kunnskapsbase til trening hvor søkemotor for å finne øvelser, legge inn videoklipp, tekst, link videre til lignende øvelser og diverse.
- Koding av informasjon.
- Fordele arbeidsoppgaver til andre ansatte.
- Kreativ. Vi må planlegge hvordan siden vil se ut og arbeide opp imot dette. Vi starter fra begynnelsen, så evnen til å planlegge og gjennomføre er viktig.

Jeg har per dags dato liten eller ingen kunnskap om koding av hjemmesider og lignende. Det betyr at du, samt flere vi ansetter (heltid eller deltid) har hovedansvaret for dette. Det vil bli mye ansvar og vi må ha evnen til å utfylle hverandre.

Jeg kan love en spennende mulighet til å være med fra oppstarten av bedriften.
- Lønn i takt med selskapets suksess (Har du tro på ideen er ikke dette noe problem)
- Lederstilling og styreplass.
- Mye ansvar og erfaring.
- Være med å forme en bedrift.

Hva som kreves av deg: Kompetanse og erfaring til å gjennomføre arbeidsoppgaver. Relevant utdannelse. Ståpåvilje. Målrettet!
Per dags dato er det jeg på utskikk etter en partner som vil være med meg å realisere planen. Etter dette blir det å finne investorer til å få bedriften i gang. Jeg trenger en gjennomgang av ideen og innslag fra deg. Forretningsplanen er klar. Har du tro på ideen, noe som er et must! Så vil du se at dette er verdt å arbeide hardt med fremover og forhåpentligvis vil vi få en eventyrlig suksess.

Høres dette interessant ut? Bor det en grunder i deg? Lyst til å starte opp en bedrift? Send meg litt informasjon om deg selv og jeg vil kontakte deg med forretningsideen og intervju. Gjerne legg med tidligere arbeider. Tiltredelse: Snarest. Sted: Oslo

Kjenner du noen med denne kompetansen som kan være interessert, vennligst videreformidl til dem. På forhånd takk.

Er du en investor og kunne tenkt deg å investere i en bedrift med stort potensiale. Kontakt meg gjerne og jeg kommer med mer informasjon.

Norfit@hotmail.no
 

hansson

Langveisfarende
Jeg har vært gjennom akkurat dette her. Det er vanskelig å få inn investorer før selskapet er startet, og ekstra vanskelig å få inn investorer som vil nøye seg med mindre enn et stort kakestykke av aksjene. Dermed sitter dere som må jobbe gratis for noen skarve hundre tusen i årevis igjen med en mindre aksjepost i deres eget selskap. Råder deg derfor til å glemme investordrømmen og glemme fantasien om at dere skal ansette flere folk uten å lønne dem, og heller bare sette i gang med å jobbe. Husk også at dere må ha en plan for hvordan pengene skal tjenes. Den planen bør ikke være for vag og drømmende. Dere bør ha et produkt eller tjeneste å selge, og den må dere kunne selge ganske raskt etter oppstart for å kunne greie å leve av firmaet deres. Lykke til!
 

Norfit

New Member
Takk for gode råd.

Er redd mange investorer vil prøve å få en stor del av kaka. Ideen er såpass god og har stort internasjonal potensiale. Vil derfor være streng på mine krav når det kommer til hvor mye aksjer de vil få. Har tro på at vi vil få dekt mye av beløpet vi trenger av statlige ordninger og kan dermed sitte igjen med meste parten selv.

Potensielle kunder jeg har kontaktet er meget positive til ideen. Tror salget vil gå raskt etter oppstart så lenge produktet holder mål. Problemet ligger i å finne en dyktig samarbeidspartner som utfyller meg godt og besitter kompetanse til å lage gode produkter.

Kan si at jeg sikter mye høyere enn noen skarve hundre tusen i årevis ;)


Noen som har noen ideer om hvor man kan søke etter samarbeidspartnere?
 
A

aabbcc

Guest
Det kan jo være en ide å stå frem med fullt navn og fortelle litt om din egen bakgrunn, slik at de som måtte være interessert kan se at du har den kunnskapen som kreves for å gjøre din del av jobben. Har du allerede registrert firma, jeg kan ikke finne noe info om Norfit AS noe sted.

Du bør jo ha såpass tro på ideen at du kan stå frem med navn og være villig til å investere de 30.000 som kreves for å starte opp AS.

Dersom det er slik at det nok ikke blir noe særlig lønn i starten så kan studiemiljøene være et sted å rekruttere noen som ikke trenger å risikere så veldig mye og derfor kan være villig til å satse litt.

Bare velmenende råd.
 

Norfit

New Member
Bruker tiden nå til å finne ansatte og gjøre markedsresearch. Har faktisk ingen planer om å registere firmaet før dette er i boks.

Selvfølgelig må min kompetanse utfylle de ansattes. All informasjon om meg står i forretningsplanen og blir delt med de som er interesserte.

Har vurdert bruk av studenter. Men tror det vil være klokest å ha en sjefsutvikler som arbeider fulltid. Hvordan er kompetansen til studentene. Kan de fleste yrket sitt bra nok før de er ferdig utdannet?
 

looper

Medlem
Du vil finne gode studenter og dårlige studenter!

Vil anbefale deg å registrere et foretak. Deretter begynner du å ansette.

Mvh
 

hansson

Langveisfarende
Ta kontakt med miljøene rundt Mesh og de andre it-fokuserte startup-fellesskapene i Oslo. Der møter du kanskje utviklere som tenner på ideen. Kanskje du også kunne delta på en Startup Weekend der du kan møte andre gründertyper og få litt mentoring på ideene dine. Det virker som om det ofte er utviklere med på Startup Weekend.
 
Topp