iPhone 4S 32BM VS HTC One X 32MB (???)

Hva skal jeg velge?

• Totalt antall stemmer
    13

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis jeg sier min mening pleier jeg bare å få masse syting om "fanboi" tilbake, så jeg er litt skeptisk, men... vel, selv om iphonen min nå begynner å bli direkte aldrende i mobilverdenen (4'ern ble sluppet i juni 2010 - altså straks to år siden) - den funker fremdeles flott.

nyeste oppdatering kom i dag, og hvor vanskelig er det å oppdatere? Jo, det har dukka opp et "1"-tall på "innstillinger"-appen, da trykka jeg på den, trykka på "ja" et par ganger, så slo telefonen seg av, jobba litt, skrudde seg på igjen, og så var alt fint igjen.

Til Android så jeg nylig noen tall som sa at kun 4% av android-telefoner hadde blitt oppdatert til nyeste versjon - og for en to år gammel telefon kan du egentlig bare glemme å få oppdateringer.

Men det var altså iphone 4 jeg har, ikke 4s. Dama har 4S, og selv om SIRI er litt begrensa så lenge hun ikke skjønner norsk, er det fremdeles ganske imponerende hvor smart hun er. Nå kom jo akkurat Yelp! til norge også (Yelp lanseres i Norge - alt klart for Siri? | iPod1 |) så da kan nok siri ganske raskt bli mer nyttig her på berget også. 4s'en er også styggkjapp, og kameraet er fordømt bra. Den store svakheten med iphone 4 og 4s er jo at de er ganske utsatte pga glass forside & bakside. Dama har klart å knerte glasset på sin, og jeg har tilbudt meg å bytte hennes mot min, men hun var dessverre for smart til å gå på det tilbudet...

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg kan vel ikke regnes som en Apple-fanboy siden jeg kun har iPhone av deres produkter, men jeg har aldri vært så fornøyd med en mobil før som jeg er nå. Jeg har, som Torstein, iPhone 4 og min fru har nettopp fått sin iPhone 4s og hun er også veldig godt fornøyd.

Jeg har min tredje telefon kona har sin andre og jeg har vanskelig for å tro at noen av oss kommer til bytte med det første...

looper

Medlem
Hvis du har lyst på en skikkelig krafttelefon som skiller seg litt ut, så gå for en Motorola Razr. Vannavstøtende og pakket inn i kevlar. Og ikke minst meget slank....

;)

peterandrej

pensjonert moderator
Er fanboy og mener selvfølgelig at iPhone er best. iPhone er tross alt telefonen som skapte markedet for smartphones for folk som ikke er merkelige eller nerder, og må regnes som selve originalen. HTC-telefonene er i praksis iPhone-kopier, med noen uhyre små forskjeller.

Appstore er i seg selv et godt argument for iPhone, samt at Apple har gjort det enkelt å synkronisere enheter med hverandre. Du får automagisk samme innhold på iPhonen som på iPaden som på Macen din.

Det som taler mot iPhone er prisen på selve telefonen, samt at så og si alle apper i appstore koster noen kroner. Dette er imidlertid ikke noe problem siden du ikke er tolv år.

Og så kan den ikke vise flash.

Beergear.no

Medlem
One x er det vel ikke mulig å bytte/sette inn større batteri på.
Det ser i alle fall jeg på som en stor ulempe.
Skulle jeg kjøpt tlf nå hadde jeg ventet noen uker og gått for Samsung Galaxy SIII.
Den har en del nye finesser. Man kan blandt annet lade den ved å legge den på en ladeplate. (ekstrautstyr)
I tillegg har den NFC. Noe som vil bli mer aktuellt i tiden som kommer.
Vet det er en del iphone tilhengere her så skal ikke si noe stygt om den, men den er vel i ferd med å "gå ut på dato"
Selvfølgelig avhengig av hva man skal bruke tlf til, og hva man liker best av IOS og Android.

Personlig hadde jeg uansett gått for en tlf med Android.
Men det er en smaksak.
Om du har mulighet, prøv en iphone, og en tlf med Android.
Da blir det lettere å bestemme seg.

Det er vel også slik at kopien aldri blir bedre enn originalen. iPhone har bedre kvalitet og ser langt bedre ut enn alle konkurrenter.

Når det er sagt, kan egentlig ikke fatte at så mange kommer unna med å regelrett stjele ideer fra iPhone, selv om de ikke får det til like bra, så er det likevel skammelig å se telefoner som forsøke rå "likne" på iPhone i utseende og funksjonalitet.

Beergear.no

Medlem
Prøv å hold dette på et saklig nivå!
Hvor bra en telefon SER UT er jo opp til øyet som ser!

At iPhone skal se bedre ut enn ALLE konkurrenter ser jeg på som rent sprøyt.
At andre telefoner er kopier av iPhone er en "fanboy oppfatning"
Alle kopierer/stjeler fra hverandre, og det er begrenset hvor mange "look" en mobiltelefon kan ha.
Er selv ingen Apple hater. Meget fornøyd med min iPad.
Men når det kommer til telefon, ja da sier jeg ja takk til Android.
Til MITT bruk er Android helt klart overlegent IOS på en mobil.
Også er det jo så langt flere telefoner å velge mellom!

Jeg mente jeg var relativt saklig, men det er nå så. At andre telefoner kopierer iPhone kommer man vel ikke utenom. Ikke mange originale ideer akkurat, både hva gjelder funksjoner/egenskaper, men også utseende.

At alle stjeler/kopierer fra hverandre gjør ikke saken noen bedre i mine øyne...

InVert

Blogger
Jeg ville valgt iPhone. Har tidligere sverget til Windows telefoner fra HTC, men etter min første iPhone har jeg blitt avhengig.

Det er ikke selve telefonen nødvendigvis, selv om 4 og 4S har et perfekt utseendet og god skjerm så er det innholdet som er tilgjengelig. Apps er det som skiller telefonene mer i mitt syn, der slår Apple de andre.

Det jeg er mest fornøyd med og bruker iPhone mest til er: Mus til presentasjoner i Windows og Mac OS(remoteMouse og Keynote Remote), streame video til Apple TV boksen(Air Video), Podcaster, Skype, Dropbox, Epost, betalingsterminal via iZettle, Audible.com - lydbøker, styring av Spotify(Remoteless), Trafikanten til buss/tbane/trikk, MindMeister til mindmapping, Shazam til å finneut hvilken musikk som spilles, Fakturaskann til innlesing av faktura.

Liker du noe av det over så ville jeg valgt en iPhone, ja du kan sikkert gjøre det på de andre telefonene også. Apple for min del bare virker :)

Lykke til med valget!

Beergear.no

Medlem
Jeg mente jeg var relativt saklig, men det er nå så. At andre telefoner kopierer iPhone kommer man vel ikke utenom. Ikke mange originale ideer akkurat, både hva gjelder funksjoner/egenskaper, men også utseende.

At alle stjeler/kopierer fra hverandre gjør ikke saken noen bedre i mine øyne...

Syns det blir litt usaklig å bare si "iphone er best" når noen spør om råd. Men nok om det.
En ting som er sikkert er at med det utvalget man har i dag, både av telefoner og OS.
Ja så er det lurt å se på hvilke behov man har, for så å se på hvilke telefoner som dekker dette.
Ikke noe vondt om iPhone, men de som er på markedet i dag er vel ikke akkurat det siste av teknologi. Det retter seg sikkert opp når det kommer en ny. Men dekker dagens utgave behovene, så er det jo ikke noe i veien for å gå for en sånn.
Om man ikke ønsker større skjerm da...

Topp