iPad-killer?

peterandrej

pensjonert moderator
Så faktisk ikke så dum ut denne.

Enig. Den ligner jo *veldig* på en iPad.
Kunne ikke Microsoft bare vært ærlige på dette og sagt rett ut at "vi er ikke så innovative som Apple og foretrekker å kopiere deres løsninger"?

Den tastatur-matten var likevel et spennende nytt trekk.

Tony J

Alle skal få
Hvis denne ligner på iPad peter, så vil alt av flate nettbrett ligne på ipad. Nei, denne var nyskapende, med tastatur og støttfliker på bakenden. Dvs en pad og en bærbar i en smell. Hvordan er cpu på denne?

Tony

Heftig!:D Nei, dette er ingen kopi av Ipad folkens;) Inspirert ja såklart, men bare det å ha en kombinert pc (med tastatur) + touchscreen er noe nytt ihvertfall jeg har savnet, som har mye praktisk nytteverdi når man bruker greia til multitasking.

Awww!!!!! Er så mye heftig som skjer nå!:D

peterandrej

pensjonert moderator
Hvis denne ligner på iPad peter, så vil alt av flate nettbrett ligne på ipad. Nei, denne var nyskapende, med tastatur og støttfliker på bakenden. Dvs en pad og en bærbar i en smell. Hvordan er cpu på denne?

Tony

Fantes det noe som var i NÆRHETEN av å ligne på en iPad før Apple presenterte sin iPad? Var det noe som var i nærheten av å ligne en iPad når det kommer til form eller funksjonalitet?

Ikke?

Men nå har ALLE laget noe som - dog med enkelte særegenheter - så og si er rene kopier av iPad. De er av omtrent samme størrelse, har omtrent samme funksjonalitet og omtrent samme look-and-feel med touchskjerm og menyer og bevegelser og slikt.

At enkelte av kopiproduktene har funksjoner som ikke en iPad har er jo greit, men forskjellene mellom iPad og de produktene som har dukket opp de siste årene er så små at for meg blir det helt tullete å påstå at noen av de er spesielt nyskapende.

Men som sagt; det tastaturet var jo nytt. La du forresten merke til at det festes på samme måte som Apple fester sine iPad-trekk? :)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
I 2007 var det noe som HPs touchsmart, f.eks. men jeg husker ikke helt om det nå het akkurat det. Synes det var artig med tastatur på skjermen den gangen en kamerat viste den.
'Microsoft Surface' var først noe annet, sånt som vi så i bl.a. James Bond. Sammenlignet med det (heter nå PixelSense) er alle disse pads ikke akkurat spennende for meg.

Denne er litt artig forresten:
200 OK

Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Peter, med dine argumenter kan man like gjerne si at hele Apple er et fundament bygget videre fra HTC og IBM:
When was the first touch screen phone invented

For noe vås. Selv om det var dører på T-forden så betyr ikke det at Ferrari Enzo er en ren kopi.

Poenget var at Apple tok (antagelig eksisterende) teknologi og sydde sammen et helt unikt konsept som ingen hadde sett noe i nærheten av tidligere. Så gikk det type fire timer før Samsung kom med sin GalaxyTab som var omtrent nøyaktig samme konsept som iPad. Og nå kommer Microsoft med noe som ligger - ihvertfall utseendemessig - så nært iPad at man må være fullstendig GatesFanBoy for å ikke se at dette helt opplagt er en "iPad for Windows".

Det betyr selvsagt ikke at kopien ikke kan være bedre enn originalen, men at dette rent konseptuelt er en iPad-klone er jo fullstendig åpenbart.

JoachimO

Medlem
Dersom den har maskinkraft til å kjøre skikkelige programmer og "normal" windows, slik at jeg kan bruke photoshop og lignende på den vil det nok komme en i hus ganske kjapt. At produsentene på død og liv skal kjøre mobil-os på tabs er hovedgrunnen til at jeg så langt har være rimelig uinteressert

Topp