Kjapp og trygg hosting for Wordpress

IOS utvikler - 33% eierskap

Tor2

Member
Søker etter en IOS utvikler til et igangsatt prosjekt. Målet er å bygge IOS versjonen av appen fra bunn av og opp. Appen er for øyeblikket unik så vi trenger en som kan legge i noen timer på kvelden fremover.

Vi er en Android-utvikler og en designer, så eierskapet blir 33%. Målet er å selge appen til et selskap når den er godt nok utviklet, går alt som planlagt slippes den på markedet først.

Startdato: 01.02.18
Sluttdato: 01.05.18

Android-utvikleren har snart gjort unna grovarbeidet, så du som IOS-utvikler vil komme raskt opp.
Sammarbeid skjer gjennom Google Docs.

Send PM om du ønsker.
 

Tor2

Member
Du må nok lokke med noe annet enn eierskap for at du skal få noen henvendelser, penger f.eks. ;)
Eierskap = Penger siden hovedpoenget med å lage den er å selge den. Det er nok dårlig formulert fra min side.
Hvor mye penger, det vet jeg ikke, men det er sannsynligvis mer enn hva timesprisen for å utvikle den er.
 

Tor2

Member
Hvor sikker er du på at du får solgt dette produktet?
De fleste utviklere har mer enn nok gode ideer som kan ha stort potensiale. Hvorfor skal de bruke lang tid på å bygge noe for andre, når det ikke er noen garanti?
Jeg kan ikke være hundre prosent sikker på at vi får solgt det, og jeg skjønner skepsisen. Dette prosjektet er simpelt nok til at det ikke behøver å være en proffesjonell utvikler, og om det er det vil det heller ikke ta en proffesjonell utvikler lang tid - er det f.eks en student som har ok evner innen IOS native koding som er villig til å legge igjen noen timer kvelder i uka så er det mer enn godt nok for vår del.

Grunnarbeidet (design og oppsett) er unnagjort lenge før (iallefall i denne farten) IOS utvikleren kommer inn i prosjektet - ifølge Android utvikleren (som har android-apper som jobb for firma) vil dette lette arbeidet for utvikleren.

Garanti kan jeg aldri gi, bare en tåpe ville gitt det. Om noen har bedre forslag til fremgangsmåte luter jeg øre, i mitt hode så var eierskap ved salg et bedre incetiv enn f.eks "15 000" kroner (30 timer á 500kr timen), for så å måtte ha en vanntett kontrakt i mot at utvikleren ikke går til sak når appen blir solgt for en langt høyre inntjening for de to andre i prosjektet.

Hva enn som passer utvikleren best egentlig, men jeg er fán av likt skal være likt, og jeg har også en tro at produktet blir bedre da.

Prosjektet går selvfølglig videre uten IOS-utvikler, noe jeg ikke ønsker av følgende årsker.

- Lansert bare på en platform.
- Av erfaring finner jeg slike prosjekter bedre med 3 enn 2 når det kommer til avgjørelser om f.eks design, funksjoner og markedsføring.

Håper det var oppklarende.

PS: Jeg er seriøs når jeg luter øre til tips. De siste appene som vi har laget og solgt har jeg aldri måtte finne en utvikler utenfor nettverket jeg har, så her er jeg på usikker grunn.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det kommer slike jobber hver måned her inne, noen ganger hver uke. Jeg tror ennå jeg har til gode å se ett eneste prosjekt som faktisk ble vellykket.

Derfor gidder ikke folk jobbe gratis for å kanskje tjene penger, for det blir sjelden eller aldri noe av salget.

Å bumpe tråden hver dag tror jeg heller ikke hjelper...
 

Tor2

Member
Jeg har ikke til gode å se et prosjekt som blir vellyket, det siste ble det.
Men greit. Noen som kunne tenke seg en jobb? ca 25 - 30 timer arbeid.

Gi pris.
 
Topp