Hei dere,
Vil vise dere noe jeg har bygget. Metabucket er en SaaS løsning som lar deg skape interaktive grafer og dashboards fra regnearkene dine. Et datavarehus/BI løsning i skyen med fokus på brukervennlighet.
Slik fungerer det
Hvis noen av dere kunne tenke dere å være beta-testere så send meg en pm. Data fra flere Google analytics kontoer kan samles og sammenliknes, ordre-eksporter fra nettbutikken din vil kunne vise deg hvordan dine ulike produktkategorier gjør det i ulike fylker ( eller kommuner ), se hvordan utviklingen av dine topp ti produkter ser ut over tid eller hva enn du måtte lure på.
Per i dag så er det kun meg selv involvert i prosjektet, jeg eier 100%, og er interessert i å involvere flere som partnere, da både økonomi- og data-kompetanse trengs.
Hører gjerne fra dyktige folk som vil være med å bygge noe man selv eier. Det globale markedet for BI programvare i 2014 var $27.3 MRD, og estimeres å nå $84 MRD i 2026. http://www.forbes.com/sites/louisco...lligence-forecasts-and-market-estimates-2015/
Hvis du kan tilby meg en utfordrende stilling, er det også interessant.
Send PM eller mail til info@metabucket.net ( etter 15-09-2015, ikke aktivert enda )
Vil vise dere noe jeg har bygget. Metabucket er en SaaS løsning som lar deg skape interaktive grafer og dashboards fra regnearkene dine. Et datavarehus/BI løsning i skyen med fokus på brukervennlighet.
Slik fungerer det
- Du laster opp csv, xml filer, eller limer inn et json-objekt til løsningen.
- Du oppretter en “bucket” for den innholdstypen, i vårt tilfelle CSV data om britisk kriminalitet ( https://data.police.uk ), ved å angi noen detaljer om dataen din. Er feltet en tallverdi, dato, tekststreng, eller geografisk lat/lon. Her har man også anledning til å gjenomføre berikselse med et LUA script.
- Når bøtta er opprettet kan du begynne å fylle den med data. Det gjøres ved at man velger hvilke filer som skal indekseres i bøtta for å starte bakgrunnsjobbene. Jobbene kan overvåkes og eventuelle feilmeldinger bobler opp til sluttbrukeren. Alternativt kan data POSTes som json.
Som man ser blir filene behandlet asynkront i bakgrunnen, med et vilkårlig antall tråder.
- Nå er du klar til å skape noen grafer. Man klikker på feltet man vil analysere, og felt kan nøstes under hverandre for å skape drilldown punkt, og gjøre sum/avg beregninger. Det er også mulig å filtrere på alle felter, inkludert komplekse filtere som "mellom to måneder siden og nå"
Kartvisning:
Pai-diagram
- Etter at man har opprettet noen grafer, kan man opprette et dashboard, og plassere grafene på denne med drag&drop. Kanskje noen her har brukt gridsterjs før. Dersom begge grafene legges i samme filter-gruppe, og vi angir kartet som hovedgraf, kan vi nå klikke på de ulike fylkene for å oppdatere pai-diagrammet med tall kun for det fylket.
Hvis noen av dere kunne tenke dere å være beta-testere så send meg en pm. Data fra flere Google analytics kontoer kan samles og sammenliknes, ordre-eksporter fra nettbutikken din vil kunne vise deg hvordan dine ulike produktkategorier gjør det i ulike fylker ( eller kommuner ), se hvordan utviklingen av dine topp ti produkter ser ut over tid eller hva enn du måtte lure på.
Per i dag så er det kun meg selv involvert i prosjektet, jeg eier 100%, og er interessert i å involvere flere som partnere, da både økonomi- og data-kompetanse trengs.
Hører gjerne fra dyktige folk som vil være med å bygge noe man selv eier. Det globale markedet for BI programvare i 2014 var $27.3 MRD, og estimeres å nå $84 MRD i 2026. http://www.forbes.com/sites/louisco...lligence-forecasts-and-market-estimates-2015/
Hvis du kan tilby meg en utfordrende stilling, er det også interessant.
Send PM eller mail til info@metabucket.net ( etter 15-09-2015, ikke aktivert enda )