La oss ikke være så idioter, og tro at Google er basert på en algoritme alene, og nei, disse finnes ikke kun for å få søkeresultater opp og frem. For det første, er det MYE som ikke vises i søkeresultater i det hele tatt, og det er nok her Google har mest fokus, alt vi ikke ser. Det finnes nok av nettsider der ute, som inneholder så mye dritt, at vedkommende bak burde fått noen år i fengsel. At vi noen ganger får katalog-tjenester opp i søkeresultatet er vel bare rett og rimelig, skal ikke kataloger få lovt å ha livets rett? Bare fordi ditt nettsted lister opp alle firma i Norge, betyr det ikke at nettsiden er unødvendig.
Når er noe kategorisert som dritt? Når DU, eller JEG, eller 10% ikke liker det? Jeg er mektig imponert over f.eks. bildesøket til Google, og hvordan dem gjenkjenner like bilder, og dette er flittig brukt blant svært mange som jobber med å saksøke personer som bruker bilder som er kopibeskyttet. At det i ny og ne dukker opp nettsider som kanskje ikke hører hjemme under "Hvordan trener jeg valpen min" er vel "umulig å unngå". Når det er sagt, så er google det stedet som gir meg valuta for søket. Har lenge prøvd både bing og yahoo, men disse kommer med langt mer dritt, en hva Google gjør.