Kjapp og trygg hosting for Wordpress

internett abb.

Fredrik

Medlem
Ja da skal vi flytte til nye lokaler og trenger i den forbindelse ny nettlinje. Jeg er opptatt av høyest mulig hastighet. Minstekrav er 4mb opp og gjerne massevis i nedlasting. Per i dag betaler vi 750.- pluss MVA i måneden for VDSL Bedrift 40/20MB. Ser nå at feks Nextgentel har dette også til en fantasipris av 4 995.- per måned. Dagens leverandør kunne dessverre ikke levere til denne adressen da det var utenfor deres område.

Noen her inne som har peiling på hvor jeg får en god linje til en NORMAL pris (ikke fantasi priser). Eventuelt fiber (til en NORMAL pris).
 
U

Uregistrert

Guest
Ja da skal vi flytte til nye lokaler og trenger i den forbindelse ny nettlinje. Jeg er opptatt av høyest mulig hastighet. Minstekrav er 4mb opp og gjerne massevis i nedlasting. Per i dag betaler vi 750.- pluss MVA i måneden for VDSL Bedrift 40/20MB. Ser nå at feks Nextgentel har dette også til en fantasipris av 4 995.- per måned. Dagens leverandør kunne dessverre ikke levere til denne adressen da det var utenfor deres område.

Noen her inne som har peiling på hvor jeg får en god linje til en NORMAL pris (ikke fantasi priser). Eventuelt fiber (til en NORMAL pris).

Det er ikke fantasipriser til bedrift, du må tenke deg hva av utstyr som ligger bak, hva som inkluderer i avtalen og hvor mye mer kravstor en bedrift er til oppetid enn en privatperson.
Ser at du får med en SLA avtale hos NGT på de abonnementene, fast IP.
Ser at de også har en 5/5 linje til en pris av 1495,- eller 10/10 til 2495,-

Hvilken leverandør har dere i dag?
 

Fredrik

Medlem
Vi bruker i dag Romerikkebb og betaler som sagt 750.- for en 20/40 linje. Nå tror jeg det løser seg allikevel da vi muligens på egen kostnad bygger ut sentralen for høyere hastigheter enn "vanlig" alternativt bygger ut fiber.

Snakket med en mann hos romerikebb og forklarte at den samme tjenesten de tar 750.- for skulle Nextgentel ha 4 995.- for. Da lo han bare og forklarte at det fantes ingen som helst logisk grunn til at den prisen kunne forsvares. Med andre ord: Det er dyrere for bedrift men da snakker vi hundrelapper og ikke tusenlapper.
 
Topp