Interesse for php/mysql fakturaprogram?

spikre

peterhamre.no
Jeg jobber for tiden med et enkelt fakturaprogram for små foretak som fakturerer 1-10 ganger til 1-5 forskjellige kunder (ukentlig). Programmet er kun basert på mysql og php.

Programmet er egentlig ferdig for bruk for meg selv. Jeg er så fornøyd med hvor enkelt ting fungerer, at jeg lurer på om jeg skal tilpasse slik at programvaren/tjenesten kan egne seg for salg.

Programmet vil være en standard "mal" som tilpasset ifht. databasen din. (enkelt kontrollpanel for å justere std. forfall, din egen info osv. Programmet er laget slik at det tilfredstiller alle norsk krav, og det er enkelt å finne ut hvilke fakturaer som er betalt osv. Inkluderer faktura- og kunderregister samt statistikkside.

Noen som har noen formening om dette? Vil dette være egnet for salg?

Programmet vil evt. ligge på min server, og kunden vil kun få tilgang til programmet via http.

spikre

peterhamre.no
Kan alltid legge ut en kopi med en annen filbane, og knytte det til en tom database... men i første omgang er jeg egentlig ute etter å sjekke markedet / få respons på om dette vil være mulig å tjene noen kroner på? Jeg tenker enten en etablering på 1000,- og etter det 500,- i årlig avtale - eller f.eks. 100,- /mnd

spikre

peterhamre.no
Det er ikke enkelt nok. Hvis ikke jeg trenger en funksjon, vil jeg jeg ikke se den heller. Mitt vil nok aldri bli designmessig like pent, men løsningen tilfredstiller alle krav, og gjør faktureringen svært rask.
- ContraFaktura er gratis, det kan jeg ikke konkurrere på. Dog er kanskje ikke alltid pris viktigste konkurransemiddel, eller?

picxx

WF 09
- ContraFaktura er gratis, det kan jeg ikke konkurrere på. Dog er kanskje ikke alltid pris viktigste konkurransemiddel, eller?

Neida, pris er ikke alltid det viktigste, men hva er det som gjør ditt program bedre enn de 50 gratistilbyderne som finnes på det norske markedet?
Hva er det som skiller deg fra mengden og gjør programmet så bra at folk vil betale for det heller enn å bruke et gratis alternativ?
Du må jo komme med noen argumenter her, ellers vet vi jo i bunn og grunn ikke hva vi svarer på.

spikre

peterhamre.no
- Få, og kun de mest nødvendige funksjonene
- Rimelig pris, support, mulighet for utvikling av funksjoner etter ønske
- Kan tilpasses på alle måter etter behov og eget ønske
- Fornøydgaranti
- 30 dager prøveperiode uten kostnad
- Egner seg for de med SVÆRT liten intereresse av fakturering, men ikke vil ta seg råd til at regnskapsføreren skal gjøre det
- Laget for deg som skriver ut fakturaene og leverer dem til regnskapsføreren

Programmet er laget på grunnlag av egne erfaringer. Jeg har utvikler programmet fordi jeg ikke kunne finne noe, hverken gratis eller noe jeg kan betale for, som gjør jobben rask og enkelt nok. Det er som regel for mange knapper, duppeditter, funksjoner og felter som må fylles ut.

Ikke for å slå inne noen dører her.. Men er du "spikre" utdannet innen for økonomi?

zapotek

Medlem
Tror du har best sjanser om du lager spesisialtilpassede fakturaprogram til ulike firma. Da kan du ta relativt store summer om du lager det rette programmet for den rette kunden.

halles

New Member
Demo versjon på nett

Kan alltid legge ut en kopi med en annen filbane, og knytte det til en tom database... men i første omgang er jeg egentlig ute etter å sjekke markedet / få respons på om dette vil være mulig å tjene noen kroner på? Jeg tenker enten en etablering på 1000,- og etter det 500,- i årlig avtale - eller f.eks. 100,- /mnd

Hei..
Vill nok vert lurt å legge ut en demo, eller en prøver versjon med begrensninger..
Så folk kan teste og se. hva dette er..?
Mvh
Halles..

zapotek

Medlem
Hei..
Vill nok vert lurt å legge ut en demo, eller en prøver versjon med begrensninger..
Så folk kan teste og se. hva dette er..?
Mvh
Halles..

1334973155285.jpg

Topp