Tonny Kluften
Administrator
Jeg har en oppskrift på oppskriftssiden min som er dårlig. Den har fått masse kommentarer om at den ikke er bra og ranker derfor godt hos Google... Når klarer de å ferske den mon tro?
Jeg har en oppskrift på oppskriftssiden min som er dårlig. Den har fått masse kommentarer om at den ikke er bra og ranker derfor godt hos Google... Når klarer de å ferske den mon tro?
interessant artikkel om en snedig strategi for søkemotoroptimalisering:
The New York Times > Log In
8 sider lang. men i korte trekk:
En som driver og selger briller på nett prøver bevisst å skape missfornøyde kunder. Når de begynner å klage over nettstedet hans på review sider og diskusjonsforumer på nett, fører det til flere backlinks til nettsiden hans, og han havner lenger opp i søkeresultatene når man søker på kjente brille/linse merker.
Så folk som søker på brillemerker får hans side først. Mens man må søke etter navnet på nettstedet hans for å faktisk få opp all den negative omtalen.
Må være en rimelig kynisk person for å gjøre noe sånt. Men interessant at det faktisk fungerer. Klarer ikke google skille mellom gode og negative omtaler i forbindelse med backlinks?
Minner meg om en artikkel jeg leste for mange år siden: der ble det anbefalt å bli saksøkt. Man får linker fra autoritets-nettsider: aviser, blader, juridiske sider etc.
Ikke å anbefale det heller, egentlig.