Tradedoubler er sammenlignet med mange av de internationale selskapene helt latterlig prismessig. Selv de som selger fysiske produkter, legger seg aldri under 10-15%. Dem tjener vel og merke mindre, men i det minste er det lettere for alle parter å være fornøyd - og uten å ha noe konkret og henvise til, så er jeg rimelig sikker på at man også tjener mer ved høye provisjoner, da webmastere vil jobbe hardere med å promotere et produkt dem også tjener langt mer for.
Personlig ville jeg gitt faen i om jeg solgte 2-3 ipods daglig, til ca 17 kroner stykket. Det er jo ikke mer enn ca 50 kroner, og er egentlig ikke verdt annonseplassen hvis jeg har en såpass konverterende side (3 ipods er jo trossalt bra med salg daglig). Om derimot du har 10-15% og salgsprisen er 1700 kroner, så ville du tjent 170-255 kroner per salg, som igjen gir 510-765 kroner per salg. Det gjør det plutselig litt morsommere å tjene penger med denne annonsen, og jeg ville blitt fristere til å jobbe enda hardere og kanskje klare 5-6 salg daglig..
Men Tradedoubler skal ikke bare ha negativ omtale. Jeg liker konkurransene dem kjører veldig godt, selv om jeg synes dem skulle vært bedre gjennomført. Hva med å opplyse hvor mange som deltar, hvordan man ligger ann osv? Jeg synes ikke det frister å delta i en konkurranse hvor det gjelder å yte best, hvor jeg ikke engang vet hvordan jeg ligger ann. Mulig TD tenker at dette vil føre til at "de små" tror dem kan ta opp konkurransen mot store, siden dem aldri får vite hvordan dem ligger ann, men på meg har det en totalt motsatt effekt. Jeg synes ikke det frister å delta, rett og slett fordi jeg ikke vet hvor bra jeg må gjøre det.
Mer informasjon til oss webmastere hadde igrunn vært en bra ting. Det er trossalt vi som holder firmaet deres gående..