Ble litt off-topic fra hva jeg egentlig håpet å få ut av denne tråden og håper fotsatt på noen innspill.. men diskusjonen er selvsagt meget interessant..
Mitt selskap trenger egentlig ikke logo i det hele tatt.. Har ikke en egen nettside engang.. Det er en grunn til at jeg bare kaller selskapet mitt for "Stangnes Limited".. som er etternavnet mitt.. Jeg lever på min kompetanse og mitt nettverk og det går ufattelig bra faktisk.. Stangnes Limited er bare selskapet jeg fakturerer mine tjenester fra. Min person er min logo
Jeg har selv 10 års erfaring som grafisk/web designer der 8 av de har vært profesjonell.. Jeg utvikler fortsatt en del av designene til mine egne prosjekter selv, men har gått mer og mer over på å la andre gjøre denne jobben.. Ikke fordi jeg ikke kan.. men fordi jeg ønsker å ha mer tid til fokus på andre mer inntektsbringende områder..
Gjennom disse årene har jeg sett mye logoer som har kostet flesk og som rett og slett har vært totalt crap.. Det at man ansetter et grafisk byrå som tar en timesbetaling på 1000-1500kr betyr faktisk ikke at du vil få et resultat som virkelig passer deg.. Jeg har selv laget utallige logoer og tatt godt betalt uten at jeg vil si at de er 100%.. Men selvfølgelig må det være en viss mening med logoen..
Min erfaring fra 99designs er at 90% av det som kommer inn er crap.. utrolig dårlig.. veldig 12 åring.. men likevel sitter det en liten gjeng med utrolig dyktige designere der som vinner de aller fleste av konkurransene som går der.. gjør litt research på winger, entz og andre og du vil se utrolig mye bra logoer.. klikk deg litt rundt på andre konkurranser og se hva folk der inne faktisk kommer opp med..
Det viktigste for meg er at logoen er enkel og stilren.. at den oppfattes som profesjonell og fortsatt unik og fresh/kul.. Dette i seg selv symboliserer den jeg er og vil oppfattes som i markedet jeg jobber i.. En som er ung, har nye, freshe og kule ideer.. samtidig som profesjonaliteten er på topp..
Når det gjelder hvor mye logoen har å si når det gjelder verdensherredømme.. Hvor mange millioner tror du facebook har brukt på sin logo? Holder de fortsatt til i kjelleren? hva med myspace.com? eller vår kjære norske nettby.no? Facebook sin liker jeg faktisk.. fin font-type.. de andre hadde nok faktisk fått en enda bedre logo om de hadde brukt 99designs.com
Har du et selskap som kun lever av merkenavnet/brandet og egentlig ikke noe mer.. (f.eks. coca cola), kan jeg være enig i at logoen har mye å si.. frem til da.. keep it simple stupid
Mitt selskap trenger egentlig ikke logo i det hele tatt.. Har ikke en egen nettside engang.. Det er en grunn til at jeg bare kaller selskapet mitt for "Stangnes Limited".. som er etternavnet mitt.. Jeg lever på min kompetanse og mitt nettverk og det går ufattelig bra faktisk.. Stangnes Limited er bare selskapet jeg fakturerer mine tjenester fra. Min person er min logo
Jeg har selv 10 års erfaring som grafisk/web designer der 8 av de har vært profesjonell.. Jeg utvikler fortsatt en del av designene til mine egne prosjekter selv, men har gått mer og mer over på å la andre gjøre denne jobben.. Ikke fordi jeg ikke kan.. men fordi jeg ønsker å ha mer tid til fokus på andre mer inntektsbringende områder..
Gjennom disse årene har jeg sett mye logoer som har kostet flesk og som rett og slett har vært totalt crap.. Det at man ansetter et grafisk byrå som tar en timesbetaling på 1000-1500kr betyr faktisk ikke at du vil få et resultat som virkelig passer deg.. Jeg har selv laget utallige logoer og tatt godt betalt uten at jeg vil si at de er 100%.. Men selvfølgelig må det være en viss mening med logoen..
Min erfaring fra 99designs er at 90% av det som kommer inn er crap.. utrolig dårlig.. veldig 12 åring.. men likevel sitter det en liten gjeng med utrolig dyktige designere der som vinner de aller fleste av konkurransene som går der.. gjør litt research på winger, entz og andre og du vil se utrolig mye bra logoer.. klikk deg litt rundt på andre konkurranser og se hva folk der inne faktisk kommer opp med..
Det viktigste for meg er at logoen er enkel og stilren.. at den oppfattes som profesjonell og fortsatt unik og fresh/kul.. Dette i seg selv symboliserer den jeg er og vil oppfattes som i markedet jeg jobber i.. En som er ung, har nye, freshe og kule ideer.. samtidig som profesjonaliteten er på topp..
Når det gjelder hvor mye logoen har å si når det gjelder verdensherredømme.. Hvor mange millioner tror du facebook har brukt på sin logo? Holder de fortsatt til i kjelleren? hva med myspace.com? eller vår kjære norske nettby.no? Facebook sin liker jeg faktisk.. fin font-type.. de andre hadde nok faktisk fått en enda bedre logo om de hadde brukt 99designs.com
Har du et selskap som kun lever av merkenavnet/brandet og egentlig ikke noe mer.. (f.eks. coca cola), kan jeg være enig i at logoen har mye å si.. frem til da.. keep it simple stupid
Sist redigert: