Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Innhold blir ennå viktigere fremover

Hakasu

Medlem
Kom over en artikkel på digi.no hvor de skriver om Google sine planer for fremtiden. Dette er blant annet å straffe dem som driver med overdreven bruk av SEO, og heller fokusere mer på innhold på nettsiden. Så fremover bør man kanskje være forsiktig med å bygge unormalt mange lenker.
 

basicus

SEO Eggspert
Gammelt nytt og fremdeles like spekulativt som før fra Google's side. Det er veldig stor forskjell på hva Google sier at de kan og vil i forhold til hva de faktisk greier rent praktisk å få til.

En god indikasjon på dette er det faktum at de driver så mye med skremselspropaganda.

Hadde de virkelig fått til å straffe spam/betalte linker/black hat, hadde de ganske enkelt fjerna det de mente ikke fortjente høye plasseringer. Det gjør de ikke. Ergo - de er større i kjeften enn de har hold for i virkeligheten.

Skulle gjerne vist frem noen eksempler her, men velger å ikke gjøre det for ikke å sette noen på "gode" ideer og prøve å få bannet sidene.
 

Hakasu

Medlem
Hadde en anelse om at dette ikke var nyheter for de fleste, men artikkelen var jo postet i dag, så tenkte det var verdt å legge den ut her.

For min del hadde det vært supert om Google virkelig fikk til å la innholdet ha mest og si for rangeringen, for da kunne jeg brukt all tiden min på å lage så bra innhold som mulig fremfor å styre med å skaffe innlinker. Men det er vel slik som du sier, basicus.
 

basicus

SEO Eggspert
Det er i grunn ikke så rart at dette er lettere sagt enn gjort. Mengden data Google daglig tygger seg i gjennom er jo formidabel, og de baserer alt de gjør på maskinlesing. Bot'ene til Google er mindre stokk dumme enn de var, men de er langt i fra noen genier. Alt dreier seg om skala for Google.

Når du sitter og ser på en latterlig spammy side, er det lett for deg å skjønne at dette er jo søppel. Det skjønner jo alle. Men, bot'ene til Gooogle forholder seg til milliarder av sider med ulike måter å lure bot'ene til å tro at, joda. Dette er da prima kvalitet. Ta en titt på den automatiske oversettingen til Google Translate. Den er ikke mye bra nei..
 
Topp