Ingen utbetalt lønn RF-1037

Kristians

Medlem
Hei,

Om selskapet en termin ikke har utbetalt lønn, må det likevel levere terminoppgave for arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk?

Takk
 

Steve Cash

Medlem
Denne korte artiklen hos Altinn Innberetning og betaling av arbeidsgiveravgift sier bl.a.:
For myndighetene er det viktig å vite om du har glemt fristen eller ikke har hatt noen lønnsutbetaling i perioden. Derfor skal du sende beregningsoppgave (med «null» i beløpsfeltene) selv om du ikke har betalt skatt eller arbeidsgiveravgift.
Så der har du det formelt riktige svaret, men det har hendt at jeg ikke har sendt inn for noen kunder som bare har ansatte i høysesongen hvert år, uten at det har ført til noen purring. Men så vet jeg også at noen har fått purring for det samme. Så virkeligheten ser ut til å være at det kommer litt an på hvor nøye de lokale skatteoppkreverne følger opp, men du skal altså egentlig gjøre det.
 
Sist redigert:
Topp