Indeksere tråder (forum)

Erlend

Medlem
Hei!

For ikke lenge siden opprettet jeg et forum med SMF. Jeg sliter med å få forumtrådene indeksert i Google. Nå er det bare 3 sider som er indeksert, og det er stats, hovedforumet og en side til. Hvordan skal jeg få indeksert alle forumtrådene? Det må da ikke være slik at jeg må bygge lenker til alle trådene vel? :confused:

Erlend

Medlem
Lenker til alle trådene har du forhåpentligvis via hovedsiden.
En "Lignende tråder" løsning som nederst her på WF er også bra å ha.

Har akkurat samme løsningen som WF med lenker fra hovedsiden. Men har ikke "lignende tråder". Skulle det ha noen betydning?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om forumet ditt er nyopprettet kan det ta en stund før Google indekserer innleggene på forumet ditt. Om du vil øke frekvensen på besøk fra Google bør du installere et sitmap og legge det inn i GWT. Jo mer innlenker og aktivitet forumer ditt har, jo raskere vil Google indeksere og rankere tråder i fremtiden.

Jeg foreslår du dropper "indeksering" som mål for forumet ditt og heller fokuserer på trafikk og aktivitet. Da vil resten komme av seg selv. Du vil ikke få noe særlig med rankeringen nå uansett, selv om Google indekserer bittelitt raskere.

Erlend

Medlem
Om forumet ditt er nyopprettet kan det ta en stund før Google indekserer innleggene på forumet ditt. Om du vil øke frekvensen på besøk fra Google bør du installere et sitmap og legge det inn i GWT. Jo mer innlenker og aktivitet forumer ditt har, jo raskere vil Google indeksere og rankere tråder i fremtiden.

Jeg foreslår du dropper "indeksering" som mål for forumet ditt og heller fokuserer på trafikk og aktivitet. Da vil resten komme av seg selv. Du vil ikke få noe særlig med rankeringen nå uansett, selv om Google indekserer bittelitt raskere.

Takker for tipset! Skal heller fokusere på innhold, og få flere medlemmer.

Topp