In-text-advertising

Jeg så på ett annet forum men regner med og få kjappere svar her.
Letter ett annonsenettverk/plugin med funkusjonen In-text-advertising, altså at noen spesielle ord i artikler etc. blir en annonse veit ikke helt hvordan dette fungerer men virket veldig spennede, i allefal vis man får det på norskt og pay pr click.

skulle hatt det på ett par sider, nemlig :) ellers ønsker folk ett godt nytt år så får vi se om jeg får svar før kl. 12:00 selvom Jeg tviler, eller kanskje folk venter på mat osv.

adeneo

Medlem
Dette kalles vel ofte for inline ads, eller på godt Norsk, slitsomme annonser!

Inline ads bør etter min mening unngås som pesten, men hvis du absolutt ønsker slikt så er vel Adbrite og BeconText de jeg kommer på i farten som leverer slikt, men det er sikkert mange fler.
Begge de to nevnte annonseleverandørene betaler ufattelig dårlig, og jeg har liten erfaring med BeconText men har brukt Adbrite en del på sider som jeg ikke tør bruke Adsense på, og erfaringen er at det er bedre enn ingenting, men det skal mange klikk til før det blir noe penger av det.

Om noen av disse leverer slikt på Norsk vet jeg ikke da jeg kun har brukt de på engelskspråklige nettsider, og da særlig Adbrite som hoster opp alle disse nydelige annonsene som hopper og spretter i alle retninger og annonser som er kamuflert som diverse knapper og slikt, som det faktisk virker som om mange trykker på.

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Ja Tonny, kanskje det noen ide på hvordan?

Eksempel: Du er affilate for SAS. Lager en underside på nettsiden din med en søkemotor for flybilletter. I artikkelen du skriver lager du en lenke til denne artikkelen hver gang ordet "flybilletter" er nevnt. Vips har du dine egne "in-text-lenker".

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
"In-text" som det da visstnok heter fungerer ganske bra, man skal jo lese og interpretere teksten for å kunne avgjøre om det er en annonse, og da er det "for sent".
Det er dermed desto viktigere at annonsen skal være relevant. Og relevant i denne sammenhengen må være at det er en naturlig del av teksten og at det faktisk er en hensikt med det.

Jeg for min del tror det hele kommer ned på at man skriver en hel artikkel rundt begrepet. I det minste ville det vel vært en paragraf men det er nok lite gjenbruksverdi for ferdige paragrafer.

Topp