Importere som privatperson

MartinR

Medlem
Høres ut som en bra plan dette, men ser fremdeles ikke hvorfor du må være privatperson og ikke kan opprette et enkeltpersonforetak? Siden du skal drive med varehandel må du inn i Foretaksregisteret, det koster et par tusen kroner. Ellers er det helt gratis å ha et enkeltpersonforetak. Hva er det som hindrer deg i å ha et foretak?

Privatpersoner kan ikke være mva-registrerte.

Ingenting som hindrer meg, lurte egentlig bare på om det var mulig uten å starte ett firma. Er ingen krise om jeg faktisk må gjøre det annet enn bittelitt ekstra utgifter og papirarbeid. Om det var mulig uten firma så hadde det vært greit å slippe, kan man ikke så er det jo bare å opprette ett firma, ikke noe vanskeligere enn det igrunn.

Tror du har besvart spørsmålet, jeg må opprette ett firma. Takk for det :)

Men sånn til sist, dette med importdelen/tollerne. Kan de slå seg vrange om ikke firmaet er oppe å går når varene kommer til kaia? Er jo nesten en selvfølge at jeg skal drive med varehandel og at dette ikke er varer til privatbruk. Eller legger de seg ikke oppi slikt i det hele tatt?

PIP

Medlem
Og skal du først registrere firma, så registrer et NUF fremfor enkeltmannsforetak...

Topp