Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor virker ikke {...}-kommandoer i mine artikler på Joomla?

Jeg prøver å sette inn en plugin i mine artikler på Joomla, og har en TLAK facebook-modul, som jeg vil prøve.

Plugin-en er installert, og det fungerer å sette inn f.eks {|tlaksocial|like|} i html-moduler, men ikke i selve bloggartiklene.

Det blir sagt at det skal være mulig å også kunne sette inn denne kommandoen direkte i artikkelen, men det fungerer altså ikke!

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få aktivert {...}-kommandoer direkte i artiklene?
 
Takk for svar! Nei, jeg har bare satt koden inn i selve bloggeditoren til Joomla. Det er jo mulig å switche over til HTML-koding for bloggartiklene, noe jeg forsåvidt har gjort, men jeg kjenner ikke til hvilke koder som kan brukes i tilknytning til kommandoen, så da er jeg egentlig like langt.
 

NilsF

Medlem
Plugin-en er installert, og det fungerer å sette inn f.eks {|tlaksocial|like|} i html-moduler, men ikke i selve bloggartiklene.

Har du ikke skrevet "loadposition"? Dersom du i modulen for FB har angitt modulposisjon |tlaksocial|like|, så kan du i artiklene forsøke med følgende kode: {loadposition |tlaksocial|like|}
 
Hei! Takk for tipset. Har også prøvt med {loadposition...}-varianten, og denne funker fint i HTML-moduler på nettsiden, m.a.o. FB-modulen laster opp som den skal der. Derimot fungerer det ikke når jeg bruker tilsvarende kommandoer i selve bloggartiklene. Det eneste som skjer er at kommandoteksten vises.

Har også sørget for at plugin-en "Content - Load Modules" er aktivert, så jeg skjønner ikke hva det er som ikke virker...

Er det noen bestemte html-koder som skal stå bak/foran kommandoen kanskje? Eller er det andre forslag?
 

NilsF

Medlem
Det ser ut for at Tlak Social er et plugin som benytter et helt eget system og ikke vanlig "loadposition" i Joomla (som vel er for moduler). Så jeg beklager om mitt tips var feil. Det viktigste er dog at du har fått det til å fungere med et annet plugin.

Det ser for øvrig ut for at Tlak Social er et ganske nytt program, som ennå ikke har fått kommentarer fra andre brukere, og for alt vi vet, kan programmet ha noen "barnesykdommer". Dersom du har forholdsvis lite erfaring med Joomla, kan det være en god regel å holde seg kun til tilleggsprogrammer som har fått gode tilbakemeldinger og som har mange brukere. Styr unna nye og "ukjente" plugin.
 
Sist redigert:
Topp