Mr Vest
Sjefen over alle sjefer!
Hei. Her har jeg en liten kode.
profile.php?do=oppdatering finner vi her:
Denne funker ikke slik den skal. Dvs, dersom verdien ifra FORMen er -1, da registrerer ikke denne dette, og dermed ender det opp med at det ikke kommer noe som helst opp i databasen. Det er mulig jeg roter litt her nå, er litt sliten, men om dere ser noe galt med denne kodesnutten ville det vært kjempegreit med en bekjed.
Update:
Jeg forstår ingenting her altså. Altså, alt skal etter rett funke fint fant jeg nettopp ut, men så er det bare et eller annet rart som skjer. Nå forsøkte jeg å printe ut informasjonen i nettleseren også her, og det ser ut til at verdien den henter blir riktig. Det snodige er bare at den ikke legger riktig informasjon om i databasen. Denne tråden ble bare rot nå altså, beklager det.
Kode:
<form action="profile.php?do=oppdatering" method="post">
<select name="select" id="select">
<option value="-1">Velg et valg</option>
<option value="1">Valg 1</option>
<option value="2">Valg 2</option>
<option value="3">Valg 3</option>
</select>
<input type="submit" class="button" id="oppdateringsknapp" value="Oppdater">
</form>
profile.php?do=oppdatering finner vi her:
Kode:
$select=$_POST['select'];
if ($select=="-1")
{
$select="Feltet er tomt... Derfor henter jeg her ut gammel informasjon...";
}
else
{
$select="Ser bra ut. Nå endrer vi gammel informasjon til ny informasjon.";
}
OG HER KJØRER JEG INFORMASJONEN OPP I DATABASEN.
Denne funker ikke slik den skal. Dvs, dersom verdien ifra FORMen er -1, da registrerer ikke denne dette, og dermed ender det opp med at det ikke kommer noe som helst opp i databasen. Det er mulig jeg roter litt her nå, er litt sliten, men om dere ser noe galt med denne kodesnutten ville det vært kjempegreit med en bekjed.
Update:
Jeg forstår ingenting her altså. Altså, alt skal etter rett funke fint fant jeg nettopp ut, men så er det bare et eller annet rart som skjer. Nå forsøkte jeg å printe ut informasjonen i nettleseren også her, og det ser ut til at verdien den henter blir riktig. Det snodige er bare at den ikke legger riktig informasjon om i databasen. Denne tråden ble bare rot nå altså, beklager det.
Sist redigert av en moderator: