peterandrej
pensjonert moderator
Kom over en glimrende og lettfattelig bloggpost om hvorfor du bør stemme noe annet enn Frp den 14. september. Skrevet av Eskil, bedre kjent som favorittmatematikeren til Drillo. En flink blogger og en meget oppegående mann.
Utdrag:
Les hele innlegget her:
Esquil røler om:: Hva jeg ikke vil stemme
---
For min egen del kan jeg legge til at Frp har spilt ut "bæææ-alle-bare-lurer-og-lyver-til-oss"-kortet de siste dagene. Siv Jensen er "sjokkert" og Carl I Hagen er så lei seg at han sikkert sitter i et hjørne og gråter. Bare fordi Erna Solberg har sagt at - sjokk - Høyre kunne tenkt seg å danne regjering med vennene i KrF og Venstre.
--
Andre som har argumenter for å stemme noe annet enn Frp?
Utdrag:
"FrP er anti-intellektuelt. De er permanent skeptiske til eksperter, fra klimaforskere til økonomer, det virker som om de tror at sunt folkevett er bedre enn forskning, og dem om det, men det var slik verden ble styrt i middelalderen, og jeg foretrekker vår tid. Anti-intellektualisme er helt greit for et protestparti i permanent opposisjon, men anti-intellektuelle er, o sjokk, ikke så intelligente. NRK's IQ-test "Test nasjonen" ga samme resultat begge gangene når de kryssjekket IQ'en med hva folk stemte: Øverst kom velgerne til alle de andre partiene, så kom de som ikke stemmer noe parti, og nederst lå FrP-velgerne. I valget mellom å la landet styres av intelligente og ikke fullt så intelligente, foretrekker jeg det første."
Les hele innlegget her:
Esquil røler om:: Hva jeg ikke vil stemme
---
For min egen del kan jeg legge til at Frp har spilt ut "bæææ-alle-bare-lurer-og-lyver-til-oss"-kortet de siste dagene. Siv Jensen er "sjokkert" og Carl I Hagen er så lei seg at han sikkert sitter i et hjørne og gråter. Bare fordi Erna Solberg har sagt at - sjokk - Høyre kunne tenkt seg å danne regjering med vennene i KrF og Venstre.
--
Andre som har argumenter for å stemme noe annet enn Frp?