Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan vite verdi på blogg?

HeisannHeisann

New Member
Jeg må kanskje på grunn av ny jobb selge min blogg på grunn av konfliktinteresser. Denne har vært min lille lidenskap og har idag 185 innlegg hvor de fleste er nye.

Bloggen ranker godt og utkonkurrerer ofte store norske nettbutikker.
Startet i juli 2019 og har idag 6-700 unike brukere hver dag.
Den vokser ganske kraftig hver måned.

Bloggen har de siste 30 dagene generert omtrent 12000 kroner i affiliate inntekter og 260 kr i adsense.

Spørsmålet er hvordan man finner verdien av bloggen? Regner man nåværende månedlig inntekt x 30?

( Ber ikke om tilbud eller forespørsler om salg enda, da jobbsituasjon og bloggproblematikk fremdeles er uavklart)
 

Bjørnar

Gründer
Du får neppe x30. Blogg og nettsider krever jobb, og normalt kan det ligge på alt mellom 3x og 15x.

du vil ikke få et eksakt svar på verdien før du faktisk selger den.
 

Bjørnar

Gründer
Det er umulig med en fast faktor. Noen ting krever arbeid, som en blogg, og noen ting går mer på skinner. Hvor langt er et tau? Det er det samme her; det kommer helt an på.
 

pleb

Medlem
Det Bjørnar sier om at det varierer veldig stemmer nok. Med andre ord: hvis det krever mye manuelt arbeid å opprettholde nettsiden i sin nåværende form, så vil det senke prisen.

Jeg vet at Empire Flippers bruker å sette mellom 25x og 40x månedsinntekt som tommelfingerregel på typiske "content"-sider. Det er også det jeg har pleid å selge dem for når jeg har "flippet" nettsider på det internasjonale markedet.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Prøv å selge den til meg: 500,-
Prøv å selge den til den nye jobben din: ...?

Hvis det følger konfliktinteresser når du blir ansatt i den nye jobben kan jeg tenke de kunne vært mer interessert enn meg - og dermed villige til å betale mer.
Med andre ord: en blog er verdt det kjøperen er villig å legge ned for den, som påvirkes kun delvis av det du investerte i den i form av tid og penger. Har/er du en god selger påvirker det prisen mye mer.
 
Topp