Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan vil Posten forklare dette?

eplebiten

Medlem
Etter å ha spart i et halvt år kunne jeg endelig kjøpe meg nye høyttalere til hjemmekinoen, og disse ble sendt ut i går fra butikken med Posten. I dag ankom det tre kolli på sentralen Ålesund, og da jeg skulle sjekke opp om de hadde ankommet postkontoret for 15 minutter, siden så jeg at 2 kolli hadde ankommet postkontoret hvor jeg bor mens ett kollo har blitt sendt til den andre siden av byen.

Så i morgen skal jeg ringe til Posten og spørre om de kan forklare hvordan de klarer å sende kolli med samme sendingsnummer til to forskjellige postkontor.

I fjor klarte de også å knuse skjermen på en TV jeg hadde kjøpt fra Komplett.


Posten suger!



PS: Nå føler jeg meg i hvert fall litt bedre.
PSS: Jeg er heller ikke så veldig lysten på å kjøre 40-45 minutter (ca. 20-25 minutter hver vei) for å hente pakkene selv.
 
Jeg hadde en pakke en gang som ble sendt 3 ganger frem og tilbake mellom hamar og oslo før den omsider fant veien til Kiwi`n der jeg bodde i utkanten av oslo..
 

spikre

peterhamre.no
Posten er så heltautomatisk det kan få blitt. Om alle parter gjør som Posten har instruert, blir ting riktig. Problemer oppstår som regel de gangene avsender gjør noe galt mtp EDI, eller mottaker f.eks. har oppgitt uriktig, feil eller mangelfull adresse. F.eks. Kun benyttet mellomnavn og etternavn, men ikke fornavnet - eller en feilstavelse i adressen.
Jeg har opplevet feil mange ganger, og alle gangene har Posten kunne vise til en menneskelig svikt hos meg eller han i andre enden. Ja, det er fryktelig frusterende at småpirk ikke blir forstått, men det er tross alt min feil. Mindre selskaper med ikke samme "avanserte systemer" ville ikke gjort de samme feilene - men gjerne noen andre (menneskelige) feil.
Hater Posten, men ser ikke hvordan postgangen kunne vært like effektiv uten automatiske systemer..
 

eplebiten

Medlem
Nå har jeg snakket med Posten og i henhold til deres kundebehandler er det nettbutikkens feil fordi de har sendt kassene til postadressen min som da er en postboks på mitt lokale postkontor. Hun var inne og sjekket om det var skrevet feil på adresselappen, og det viste seg at adresselappen hadde korrekt adresse.

Så til tross for at adressen var riktig ble altså kassen sendt til et helt annet postkontor enn det skulle til, og dette er i henhold til kundebehandleren jeg snakket med ikke Postens feil men derimot sender som må ha skrevet feil adresse. En adresse som riktignok er korrekt. (Husk at de to andre kassene med den samme adressen ble sendt til riktig postkontor.)

Denne kundebehandleren kunne ikke forstå at dette kunne være feil fordi det var jo en postboks med postnummer 6024, og da måtte jo den leveres til 6028.

Jeg må tydeligvis være dum som ikke forstår at denne pakken som skulle til 6024 selvfølgelig ble sendt til 6028.

Er det noe rart at jeg begynner å bli frustrert?
 

Kassimaja

Geocacher
Du må ikke begynne å prøve å forstå postens logikk. Om du legger om til det vil du aldri lenger kunne fungere normalt ellers i samfunnet.
 

eplebiten

Medlem
Gjennom årene har jeg hatt noen tilfeller med rot fra Postens side. Ved ett tilfelle fikk jeg tilsendt en bunke med filmer fra en venn som driver en filmbutikk og etter at pakken hadde reist landet på kryss og tvers (blant annet to reiser til Nord-Norge) kunne jeg se på nettet at pakken hadde blitt hentet på et postkontor i Oslo. (Jeg fikk kopi av adresselappen av vennen min og adressen var korrekt hvis noen skulle tro noe annet.) Hvordan jeg skulle ha hentet denne pakken mens jeg satt i Ålesund er fortsatt er mysterium, men Posten hevdet hardnakket at jeg hadde hentet den. De hadde jo signaturen min.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Posten surrer MYE, enkelt og greit.

Er ikke mer enn noen uker siden de med noen få dagers mellomrom klarte å påstå at hadde vært på døra her og prøvd å levere noen pakker, men at jeg visstnok ikke skal ha vært tilgjengelig. Begge gangene har jeg vært der, og man hører ringeklokka GODT i tillegg til at bikkja tilter totalt i mongomodus hvis noen rører seg utenfor huset...
 
Gjennom årene har jeg hatt noen tilfeller med rot fra Postens side. Ved ett tilfelle fikk jeg tilsendt en bunke med filmer fra en venn som driver en filmbutikk og etter at pakken hadde reist landet på kryss og tvers (blant annet to reiser til Nord-Norge) kunne jeg se på nettet at pakken hadde blitt hentet på et postkontor i Oslo. (Jeg fikk kopi av adresselappen av vennen min og adressen var korrekt hvis noen skulle tro noe annet.) Hvordan jeg skulle ha hentet denne pakken mens jeg satt i Ålesund er fortsatt er mysterium, men Posten hevdet hardnakket at jeg hadde hentet den. De hadde jo signaturen min.


Jeg skulle hente 2 kolli fra PiB på Rimi før jul. Når jeg kom og oppgav navn og ref.nummer fikk jeg beskjed om at det var 1 kolli, at jeg hadde hentet den i går, og at navnet mitt var slett ikke var det som sto på bankkortet mitt.

Etter endel høylydt diskusjon viste det seg at det var to helt forskjellige forsendelser som posten hadde gitt samme referansenummer og samme leveringssted samtidig. Er det rart ting går galt?

Og det er flere ganger jeg har opplevd at postmannen ikke finner igjen ulike personer i blokka her. Løsningen blir å stappe posten dems ned i en annen tilfeldig (min) kasse..
 
Sist redigert:
Topp