Hvordan velge affiliate-program?

Leker litt med tanken på en nettside jeg regner med kommer til å generere en del internasjonal trafikk, og tenkte jeg skulle finansiere den ved hjelp av reklameinntekter. I den forbindelse lurer jeg da på hvilke affiliate-program(mer) jeg bør kikke nærmere på. Er det noen som er "bedre" enn andre? Eventuelt hvorfor?

Mvh Dan

Commision Junction kan du sjekke ut om nettsiden din er på engelsk.

Jeg har minstet en konto hos CJ, etter at jeg solgte et domene var e-postadressen la på dette domenet. Var i kontakt med CJ flere ganger for å få tilgang på kontoen som hadde flere tusen kommer liggende, men kom ingen vei på telefon og e-post. De sletter også kontoer om man ikke er aktiv hos dem på en periode. Så min anbefaling er å være forsiktige med dem.. min er erfaring er svært dårlig.

Travellingman

Nettgrunder
Leker litt med tanken på en nettside jeg regner med kommer til å generere en del internasjonal trafikk, og tenkte jeg skulle finansiere den ved hjelp av reklameinntekter. I den forbindelse lurer jeg da på hvilke affiliate-program(mer) jeg bør kikke nærmere på. Er det noen som er "bedre" enn andre? Eventuelt hvorfor?

Mvh Dan

Bruk Google Adsense først og så ser du litt etterhvert...

Når det gjelder affiliateprogram så kommer det helt an på hvilken nisje siden din er i?

"Nisjen" er gratis stockfotos.

Etter mange år som "pressefotograf-light" sitter jeg med haugevis av bilder her jeg ikke riktig vet hva jeg skal bruke til (utover å sikkerhetskopiere dem en gang i blant).

Først lurte jeg på en slags webshopløsning for å selge dem enten stykkvis eller i "pakker", men vurderer også å simpelthen bare gi dem vekk, og så heller ta inn litt på reklame istedenfor ...

Mvh Dan

Har selvfølgelig tenkt den tanken også, men problemet er gjerne da at man drukner i mengden. Shutterstock alene har vel rundt 20.000.000 bilder å velge mellom. Hva er da oddsen for at noen velger akkurat mine?

Det er ytterst få som faktisk gjør det bra på "de store" stockfotoleverandørene, og med en "gevinst" på kanskje bare en til to dollar pr salg, tror jeg faktisk mulighetene er større ved å gi dem vekk (genererer trafikk) og heller selge reklameplass ...

Mvh Dan

Erlend

Medlem
Spennende idé du sitter inne med her Dan, men hvorfor vil du ikke at siden skal være på norsk isteden? Jeg hadde ihvertfall brukt en slik tjeneste, om det hadde kommet inn en del bilder.

Hadde tenkt å lage den på flere språk. Deriblant norsk. Ikke minst fordi de aller fleste bildene er tatt i Norge, kjendisene er norske osv. Men jeg tenker trafikk her, og da vil det også være naturlig å lage den på dansk og engelsk i tillegg. Kanskje spansk og fransk etterhvert også ...

Mvh Dan

Topp