Hvordan takle daue sommermåneder?

Dette hjelper ikke direkte til inntekter.
Men kanskje man kan gå gjennom tall, statistikk fra tidligere i år og samme periode i fjor. Og se hva du kan forbedre deg på. Rett og slett bruke tid på bedriften internt, noe som ofte ikke man har tid til andre tider.

Ellers så kan det være å lage et slags nyhetsbrev om en sommerkampanje og sende til dine eksisterende kunder. Kanskje er det noe de trenger i sommer :)

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det er jo helt tydelig økt fokus på ferienettsteder nå i ferietiden, så hvorfor ikke mekke noen slike?

Sist redigert:
Kjøre DM`s mot kundegrupper det er god mulighet for å få fatt i selv om det er midt i ferietiden?

35-55 år er håpløst nå, men unge folk som er aktive på web/mail, samt eldre og uføretrygdede som har ferie hele året har vi god respons på. :)

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Her hos oss fokuserer vi på konsulent til lokale kunder på sommeren. Det er veldig mye aktivitet i Honningsvåg pga turister. På sommeren våkner en helt annen del av kommunen i og med at det er mange som besøker oss. I tillegg så bruker vi mye av tiden internt på rutiner, dokumenter, regnskap, møtevirksomhet, gjennomgang av avtaler. Vi legger også størsteparten av vårt vedlikehold av nettverk og tjenester til sommeren da mange er på ferie. Av erfaring vet vi at omsettingen er lavere på sommeren, og da må man fylle tiden med annet fornuftig for å få dagene til å gå.

TorsteinO

Art Director & grunder
Daue sommermåneder? heldiggriser, jeg har mer å gjøre enn jeg noensinne har hatt, blir ikke mye fri på meg i sommer. Egentlig, når jeg tenker på det, så kom det et skikkelig oppsving i fjor sommer også.

For bare en uke siden vurderte jeg sterkt å sette ut noe av jobbene til andre og bare holde litt i trådene selv, men så fant jeg ingen jeg stolte 110% på i tide, og nå ser det ut til at jeg har fått en slags kontroll allikevel

Atrium

Medlem
Jobber man ikke for å ha tid til å ha fri da ?

Vi har drevet i endel år og området rundt juli har lavere omsetning bestandig så da senker vi varelageret litt og tar litt fri, stikker ut og seiler og jobber bare det som absolutt må jobbes.

Hva er vitsen med å jobbe 24/7 og tjene masse penger om man aldri har tid til å bruke de ?

n0stra

Medlem
Atrium: for å få cashflowen på plass og den gode økonomien må man vel jobbe litt lengre enn de 9 månedene butikkene mine har vært oppe :) Men selvsagt, den dagen jeg har penger til slikt....

Men nå driver vi på innenfor segmentene hjem, oppussing og interiør. Så det er endel aktivitet likevel på sommeren siden mange benytter ferien sin til disse områdene.

picxx

WF 09
en må få folk til å selge for seg..... alle har glemt dette.
hihi

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
I tradisjon tro bruker vi sommermåneden til å bygge videre våre interne systemer/backend systemer samt pusse opp våre hjemmesider.

Noe som ikke blir tid til ellers i året ;)

Topp