Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan skal en faktura se ut ?

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hei


Jeg driver et enkeltpersonsforetak som ikke er registrert i MVA registeret.

Hvordan skal en faktura se ut da?

Navn org nr og alt det har jeg styr på

men hvordan skal beløpet se ut ?


visst jeg skal fakturere noen 5000,- , skal jeg da skrive 5000 på fakturaen? skal jeg spesifisere ink mva på det da ?
 

Gaasehud

Medlem
Jeg har det på samme måte som deg Helge; ENK men ikke MVA-regga. Faktura Larsen er litt 98, men veldig enkelt og greit for å komme i gang med faktura. Du fyller inn tingene olaf sier, og får til og med en pen, gul faktura. ;)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Bruker et program som heter Grand Total til OS X. Orker ikke å styre med VMWare hver gang jeg skal fakturere. Så derfor lurer jeg på hvordan det skal se ut... Om noen har en slik faktura så hadde vært kjempekjekt med et bilde av fakturaoppsettet ;)
 
Her er et bilde av mitt fakturaoppsett, Helge.

http://www.olafsolstrand.no/diversetull/fakturaeksempel_helge.png

Akkurat denne fakturaen har riktignok moms, men det du gjør er å føre opp beløpet i kolonnen «Avgiftsfritt 0». Nettobeløp lar du være samme beløp. Mva-pliktig setter du til 0. Mva setter du til 0. Da blir totalbeløpet det samme som nettobeløpet.

Blir du momsregistrert og skal drive handel med matvarer og bussbilletter og sånt i tillegg, kan det nok være en fordel å føre opp de ulike momssatsene på fakturaen også (stikk på Rema og kjøp en Donald Pocket, en sjokoladeplate og en tannbørste, og se på kvitteringen etterpå, så skjønner du hva jeg mener... De fleste kasseapparat er dyktige på å vise hvor mye man har betalt av hver momssats i dag). Men for småbedrifter er dette sjelden nødvendig.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
olafmoriarty: tusen tusen takk, VELDIG bra info :D
Sko ha gitt deg ryktepoeng, men får ikke gi deg mer enda, hehe ;)
 
Topp