Hvordan sjekker dere utlinkene deres?

metallian

Medlem
Etter å ha sjekket endel gamle artikler innser jeg at jeg må ta tak i dette- med flere nettsider er det for mye å gjøre manuellt. Antar det finnes en plugin som anbefales til å sjekke for "døde" linker til wordpress, evt andre verktøyer eller nettsider?

Et googlesøk gir meg så mange alternativer at jeg spør her om noen har noe enkelt å anbefale istedet for å jobbe meg gjennom forslagene til google ;-)

Bjørnar

Gründer
IWP har dette som en addon som vi bruker. Broken link checker. Den varsler også fortløpende.

metallian

Medlem
Den var fin Travellingman-nå prøver jeg denne :)

Ser det aller aller meste av det som dukker opp er tullelinker (ala www . jegharaldrifeil. no)og utgåtte linker i kommentarene, inkludert en drøss på pingbackene fra webforumet

Hvordan anbefaler du å korrigere dette- unlinker du, endrer hver link så den stemmer evt fjerner den..?

Travellingman

Nettgrunder
Brutte lenker unlinker jeg i stor grad, det er som regel en grunn til att de er brutt. Men enkelte som jeg vet er fra kjente og oppegående nettsider, kan jeg vente en dag eller to før jeg evt unlinker. Av og til er det bare midlertidig nedetid som er grunnen.

metallian

Medlem
Men den er nokså hissig denne her- bla ser jeg at en går amok på TD-bannerne mine :-( Får opp hundrevis av "broken-link-image" meldinger. Kan jeg justere dette mon tro, eller bare ignorerer dere alle image-feilmeldingene?

metallian

Medlem
Nå er jeg i god gang med denne jobben på flere nettsider. Det som dukker opp flere ganger nå er at gjesteartikler og linkbytter dukker opp-sidene er ikke lengre i drift eller de er omstrukturert slik at linkene peker feil.

Jeg begynte i 2012(?) å føre oversikt over alle linkbytter og denslags-men ikke gejsteartikler da det ville blitt volsomt mye å holde styr på.

Hva gjør dere her? har har kontaktet et par stk som jeg hadde mail til og gjort de oppmerksomme på dette. For de andre-så tror jeg bare at jeg fjerner utlinkene..... det kan ikke være mitt ansvar å passe på at deres linker blir endret/omdirigert?

Topp