Dan Åsen Hansen
Medlem
Skal du ikke ha blogginnlegg på siden? Da er jo dette såre enkelt. Lag page-templates til de ulike språkene. En for norsk, en for engelsk, osv. Templatene kan du utstyre med passende menyer, titler på riktig språk, osv.
Kan du utdype dette litt nærmere?
Jeg har de siste dagene eksperimentert en del med Polylang, og rent installasjonsmessig, virker det veldig greit. Dog er det et par småting jeg har merket meg som tydeligvis ikke er "helt etter boka", spesielt når det kommer til norsk/dansk-språklige sider som heter det samme. F.eks "Velkommen".
Når jeg oppretter menyer tilpasset hvert enkelt språk (Norsk, Dansk og Engelsk) kommer disse fint opp som de skal, men når jeg velger hvilke sider som skal ligge under hvilket menypunkt, er vet jeg ikke hvilken "Velkommen"-side jeg skal velge, under fortrinnsvis Norsk og Dansk. Iblant dukker den danske opp under den norske og motsatt. Når jeg så går tilbake i meny-menyen (heter det det?) og velger annerledes, skjer det ingenting. Mulig dette er en bug i polylang, eller rett og slett fordi språkene simpelthen er for like.
Så lurte jeg på å rett og slett bare lage tre sider, en norsk, en dansk og en engelsk, og så ha minimalt med informasjon på hver side. Det blir jo veldig ryddig, men gir minimalt med muligheter for videre utvikling. Men så igjen, jeg har ingen planer om å være "web-designer" eller bruke alt for mye tid på det, så det er kanskje like greit.
Noen tips/synspunkter?
Mvh Dan