Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan plassere annonser slik VG gjør?

Ingenting

Medlem
Nå fungerer annonsen helt fint på høyre siden, men når jeg prøver å få den 2. annonsen på venstre siden så fungerer det ikke. Den står bare helt i ro på midten av nettsiden min, så får jeg ikke flyttet den nøyaktig der jeg vil ha den. Vet du hva dette kan være ? Bruker akkurat den samme css oppskriften. Fikser scrollingen etterpå.
 

adeneo

Medlem
Er annonsene like store, og er plassert med samme avstand fra toppen, altså i utgangspunktet kun forskjellig avstand fra venstresiden av skjermen, eller er det andre forskjeller ?
 

Ingenting

Medlem
Ja annonsene er like store. Og de skal plasseres ved siden av :

| MIDTEN |
| infoinfo |
| infoinfo |
| infoinfo |

De strekene som går nedover, er en annonse. Også den venstre annonsen går over "in" i "info". Vanskelig å forklare. Men jeg får ikke venstreannonsen til å bli paralell med høyreannonsen.
 

Ingenting

Medlem
Det siste eksemplet funket utmerket, men bare med bilder. Men en gang jeg satte in adsense koden min så gikk det ikke. Hva kan dette skylde ?
 

Ingenting

Medlem
Det fungerer nå, takk for hjelpen. Men et siste spørsmål. Må du ha premium konto med adsense for å få lov til å¨ha scrolling annonser ?
 

adeneo

Medlem
Ikke det jeg vet. Det er ikke tillatt å endre koden til annonsene eller å laste inn nye annonser med f.eks. Ajax (Google hadde en egen dings for Ajax sider før, men denne har utgått, det jobbes med noe nytt), men slik jeg leser TOS er det ingen forbud mot å plassere annonser i elementer som scroller/ikke scroller, da det varierer fra nettside til nettside, noen har annonsen fast, noen lar den scrolle, og noen gjør som dette, en mellomting, uten at det er noe problem.
 
Topp