Hvordan maskere at nytt domene peker til underfolder på et gammelt domene?

diskutten

New Member
Bakgrunn:
Jeg har kjøpt et nytt domenenavn hos Fastname (vi kan kalle det nyttdomene.no) som fysisk skal ligge på en underfolder til et eksisterende domene og webhotell jeg har fra før hos Surftown. Sidene skal altså ligge på eksisterendedomene.no/folderfornyttdomene)

Problemstilling:
Hos Fastname har jeg mulighet til å legge til videresending av domenet enten som redirect eller som cloaking (framesett hvor hovedframe linker til eksisterendedomene.no/folderfornyttdomene). Ingen av disse alternativene er aktuelle, da jeg ikke ønsker at hverken søkemotorer eller personer ellers skal kunne se at sidene ligger på eksisterendedomene.no.

Spørsmål:
Hvordan kan jeg maskere at det nye domenet faktisk ligger som en underfolder på av domenet på det eksisterende webhotellet?
Dette gjøres vel ved å sette opp A record i DNS'ene hos Fastname til å peke mot Surftowns IP-adressen. Men jeg finner ikke ut hva jeg må gjøre hos Surftown for at dette skal fungere?

Kanskje noen har gode tips?

diskutten

New Member
Enklere fortalt

Enkelt fortalt ønsker jeg at SURFTOWN er min hostingpartner, mens jeg har domener hos ulike registrarer. Hjemmesidene til hvert enkelt domene skal ligge som underfolder av domenet hos Surftown.

Eks:
www.hoveddomene.com Hoveddomenet. Både domenenavn og webhosting er hos Surftown
www.ekstradomene1.no Ekstra domene 1. Domenet er registrert hos annen registrar, webhotellet ligger Surftown: www.hoveddomene.com/ekstradomene1
www.ekstradomene2.no Ekstra domene 2. Domenet er registrert hos annen registrar, webhotellet ligger Surftown: www.hoveddomene.com/ekstradomene2
osv...

Kan man ikke opprette en Cname hos Fastname som peker til enten et subdomene eller nettadresse hos Surftown?
Vil da Google eller andre søkemotorer se at sidene i praksis ligger hos Surftown?

picxx

WF 09
Hvis du overhodet ikke har peiling på hvordan du løser dette i kontrollpanelene er det egentlig ganske enkelt.
1. Spør support til Fastname hvordan du peker domenet mot surftowns navneservere.
2. Spør support til Surftown hvordan du legger til eksterne domener.

Topp