Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lettest flytte mer enn 2000 filer?

Har et lite problem. Jeg har en nettside som akkurat nå ligger på et webhotell, og i løpet av kvelden er planen å flytte denne over til en annen server.

Det jeg hadde tenkt å gjøre var å bare merke alle filene og mappene i FTP-programmet, laste dem ned lokalt, og deretter laste dem opp igjen på den andre serveren. Det tar tid, men jeg kan ikke tenke meg noen enklere måte. Men:

Når jeg går inn i FTP-programmet og ser på filene i en mappe, får jeg opp maks 2000 filer. Litt googling har fått meg til å forstå at dette ikke er et problem i FTP-programmet, men at det er en standardinnstilling i serveren som styrer dette. Og når jeg bare ser 2000 filer av f.eks. 20 000, kan jeg heller ikke merke alle 20 000 for å laste dem ned...

Noen forslag til hvordan jeg enklest kan løse dette? Det jeg har tenkt på er å laste ned 2000 filer, slette disse 2000 filene, laste ned 2000 til, slette disse, og fortsette slik til jeg har alle ... men det finnes forhåpentligvis en enklere metode?

Et alternativ er kanskje å logge på med SSH og zippe filene på en eller annen måte, laste ned zip-fil, og laste denne opp igjen på ny server og pakke den ut der? Er dette mulig, og får jeg isåfall med alle filene på den måten?
 

webpiken

Medlem
Tusen takk for tipset, webpiken - scp var ubegripeleg enkelt å lære, og jeg slipper dessuten å laste ned alt lokalt, så da går det jo dobbelt så fort.

Bare hyggelig :)

Jeg bruker scp hele tiden, har ikke «tatt i» en ftp-server på sikkert 10 år :p
 

Sjefskoder

Sjefskoder
.. og for de som ikke skjønner bæret av hva Webpiken prater om når hun sier "SCP" og linker til en engelsk side :p, så kan dere lese mer om dette her (linuxguiden) ;)

/S
 
Hva med å ta en backup av alt sammen, når backup er gjort så får du den i zip/tar etc. Dette kan gjøres i cpanel uten problem. Så laster du bare ned/overfører den zip filen til ønsket lokasjon :)
 
Topp