Hvordan legge inn tekst i bunnen av twenty-twelve?

Dag Frogner

Supermedlem
Legg til

text-align: center;

her: footer[role="contentinfo"]

for å sentrere teksten. Selve teksten ligger helt sikkert i footer.php eller noe sånt. Det enkleste er ofte å bare ha alle filene på egen pc, kjøre i gang en god teksteditor som f.eks Notepad ++ og søke igjennom alle filene for å finne teksten.

Prøvde å logge inn på siden din igjen, men antar du har fjernet meg som admin?

Hei Dag

Hmm - jo, jeg finner footer[role="contentinfo"] ,men ikke noe logisk sted å legge det inn. Virker som om den "drevet av wordpress" er hentet et annet sted fra.

Ellers kjenner jeg til trikset med å ha hele sulamitten lokalt for søking i tekst, men hadde kanskje håpet det var et menyvalg jeg hadde oversett eller noe.

Uansett - jeg får google litt - og forresten - nå er du admin igjen :D

Mvh Dan

adeneo

Medlem
Du kan gjøre dette i adminpanelet.

Trykk på "utseende -> redigering"

Øverst til høyre velger du themet ditt for å redigere filene

Finn den som heter "bunntekst (footer.php)" og der finner du noe sånt som:

PHP:
<a href="<?php echo esc_url( __( 'http://wordpress.org/', 'twentytwelve' ) ); ?>" title="<?php esc_attr_e( 'Semantic Personal Publishing Platform', 'twentytwelve' ); ?>"><?php printf( __( 'Proudly powered by %s', 'twentytwelve' ), 'WordPress' ); ?></a>

Dette er teksten nederst, og den bruker en _e funksjon for å oversette teksten.

TorsteinO

Art Director & grunder
Er det ikke noen plasser for widgets i footeren på twenty twelve også? Da blir det jo ikke akkurat der "drevet av wordpress" osv står, men til gjengjeld slipper du å redigere themefilene. Men - hvis du gjør endringen i themefiler på den måten beskrevet her i tråden, så bør du egentlig gjøre om til et child-theme i stedet (evt rename hele themet) så du ikke plutselig får alt overskrevet ved en oppdatering av themet

Topp