Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan legg igjen litt reklame i et webprosjekt?

Deezire

Medlem
Jeg ville dog unngått ordet "designet", og heller holdt meg til ord som "utviklet" eller "utformet". "Designet" blir så veldig Norglish, også har det en bitter fjortissmak.

"Nettstedet er utviklet av Ola Normann Byrå" klinger bedre enn "Designet: Ola Normann Byrå" eller "Designet av Ola Normann Byrå."

Du ser vel kanskje hvor jeg vil? Unngå ordet designet. Har du eksplisitt kun utformet siden, velg ord som "utformet" o.l.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Vil gjerne dra opp igjen denne..

Som sagt før, så er jeg får at de som bygger et nettsted skal få lov til å legge igjen sin signatur på nettsiden. En ting jeg lurer litt på er HVEM som skal ha lov til dette?

Se f.eks for deg Firma AS skal ha et nytt nettsted på domene.no.

De leier inn Design AS, som bruker 40 timer på et design.
De leier inn Webutvikler AS, som bruker 80 timer på utvikling.
De leier inn Strategi AS, som bruker 100 timer på arbeid med markedsføring, rapporter, webanalyse, konvertering og testing.

Hvem har da rett til å signere nettsiden?
 

Ole

Medlem
Den vanligste fremgangsmåten er vel at Firma AS går til én av de tre firmaene, feks Webutvikler AS. Så leier Webutvikler AS inn Design AS og Strategi AS som underleverandører.

Da signerer Webutvikler AS jobben.
 

Tonny Kluften

Administrator
Se f.eks for deg Firma AS skal ha et nytt nettsted på domene.no.

De leier inn Design AS, som bruker 40 timer på et design.
De leier inn Webutvikler AS, som bruker 80 timer på utvikling.
De leier inn Strategi AS, som bruker 100 timer på arbeid med markedsføring, rapporter, webanalyse, konvertering og testing.

Hvem har da rett til å signere nettsiden?

Ingen har rett til å signere hvis det ikke er avtalt. Hvert av de tre firmaene må avtale dette. Hos meg ville ikke Strategi AS fått noen link.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg for min del synes det er riktig at den som leverer produktet får signeringen, så om det er Webutvikler AS som står for kontakten med Design AS og Strategi AS er det Webutvikler AS som får lenken. I mitt tilfelle ville jeg ikke samarbeidet med de andre partene om de krevde å få en lenke der!
 

Gaasehud

Medlem
Dette går vel bare på avtaler, Kenneth. Mulig at to av firmaene ikke bryr seg og det siste bare kan pepre i vei! ;) Men avtal, og Firma AS kan vel sjefe litt.
 
Topp