Hvordan lage kart?

sta

Medlem
Det er ikke så forferdelig komplisert å få til. Så langt jeg kan se inneholder løsningen bare funksjonalitet som er tilgjengelig via Google Maps sin API. Værdataene langs ruten burde kunne hentes fra yr.no uten de store problemer.

Alt avhengig av hva du trenger av administrasjonsmuligheter vil jeg tro at du kan få laget en løsning som denne for 10-15.000kr. hvis du går til en norsk webutvikler.

tom3008

Medlem
Den skal ikke ha værdata :) Tenkte samme systemet, bare med andre ting. Er det noen som lager et slikt system med muligheter for å legge til ting i kartet fra et brukerpanel????
Hvor mye kommer dere til å ta for det???

sta

Medlem
Det er ikke så veldig stor teknisk forskjell på dette kartet og kartløsningen fra Storm egentlig. Så langt jeg kan se er dette bare standard funksjonalitet i Google Maps API + bruk av Kartverkets WMS-tjeneste på toppen.

Jeg har ikke registrert meg på ut.no, så jeg er litt usikker på hvor omfattende løsningen for å legge egne punkter i kartet er, men hvis vi antar at det er relativt enkelt, med mulighet for å legge til egne punkter + litt info, så er ikke det en veldig stor jobb å utvikle.

Et røft anslag på hva det vil koste å utvikle noe slikt som dette hos et norsk webfirma:
* Kartløsning: 10-20.000kr.
* Back-end for å legge til punkter og spor i kartet: 15-25.000kr. alt etter omfang

tom3008

Medlem
Hvilke systemer bruker dem??
De har vell en "Grunnpakke"??
Tilbyr ikke google noe sånt??

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hva mener du med back-end løsning?

Google har lagt en løsning som andre kan bruke. Du må bare sette opp hvor Google Maps henter dataene sine, og plotte dataene på kartet, slik som beskrevet en annen plass her på wf.
Og hvis du ikke har kunnskap til å sette det opp selv, og/eller tid til å finne ut hvordan du kan gjøre sånt, kan du alltid kjøpe denne tjenesten av noen som kan - som du har fått noe tilbud av.

Det er jo heller ikke noe rart at de som har lagt f.eks. FireFox ikke bare har lagt en standard løsning som facebook, nettbank etc...?

tom3008

Medlem
Det jeg synes er rart er at google ikke har laget et eget "CMS" som man kan laste opp på egne servere å lage et ordentlig kartsystem :)

Topp