Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lage en søkemotor?

U

Uregistrert

Guest
Det beste er at du lærer deg et programmeringsspråk. : )
 
U

Uregistrert

Guest
For å lage en søkemotor til egne websider kan man lage noe basert på Lucene, et fint verktøy for å lage søkemotorer.

Hvis du vil konkurrere mot større søkemotorer må det være noe helt nytt. Å prøve å lage en søkemotor som gir litt bedre resultater enn Google er totalt meningsløst ettersom ingen vil bruke den likevel med mindre du er Microsoft og kan tvinge den på uvitende brukere gjennom operativsystemet. Det betyr ikke at det ikke finnes andre alternativer. Selv har jeg f.eks. laget en bot som utvinner strukturert semantisk data fra websider slik at man kan gjøre direkte spørringer mot informasjonen på siden istedet for å bare søke nøkkelord i teksten. Slik teknologi finnes det ennå lite av men det er også dyrt og komplisert og utvikle. Med min bot er det f.eks. en ressurkostnad tilsvarende flere kr. per indekserte nettside, og den brukes derfor kun til backend til ulike spesialiserte søkemotorer.
 

Søkemotor

New Member
Hvordan lage din egen søkemotor:

Er det noen her som vet hvordan man lager en søkemotor? har prøvd litt de siste ukene men får det ikke til..!
Hadde blit veldig glad hvis noen gidder og sende meg en e-mail eller svare her:D

Dette er den enkleste måten: Shiny Search - ShinySearch.com - Search with Style! der kan du velge din egen stil og skrive hva du vil, f.eks navnet ditt! Det blir store bilder i bakgrunnen og du kan tilogmed laste opp ditt eget! Og det beste:.................................Se mer...........Se mer........ Det er gratis!!!!!!...........;);)
 

picxx

Well-Known Member
Dette er den enkleste måten: Shiny Search - ShinySearch.com - Search with Style! der kan du velge din egen stil og skrive hva du vil, f.eks navnet ditt! Det blir store bilder i bakgrunnen og du kan tilogmed laste opp ditt eget! Og det beste:.................................Se mer...........Se mer........ Det er gratis!!!!!!...........;);)

Niiiice!!.... ENDA en måte å bruke G custom search jo!
Tror du vi ble lobotomerte i fjor eller?!!
 
Topp