Jeg synes faktisk ikke det er så enkelt å gi ett par viktige tiltak, da jeg ser på seo som en mengde faktorer som skal spille i symbiose med hverandre. Men det er noen ting som virkelig utpeker seg på nettstedet ditt.
Start med å se på nettbutikken din med helt nye øyne. I utgangspunktet skal du glemme alt om SEO, og lage et nettsted som er tilpasset brukerne dine.
#1
Du mangler tekst. Så punkt nr 1 slik jeg ser det, er å få på plass tekster om produktene dine. Uten tekster har ikke Google noe å indeksere, og da vil du aldri kunne score bra.
Skriv utførlig om produktene, og bruk de uthevelser som er naturlige i en produkttekst. (F.eks bulletpoints, uthevet tekst i ingress, kursiv på bildetekster mm.) Teksten din skal se ut som om du har gjort en innsats. Bare husk at "naturlig" er stikkordet når du gjør dette!
For all del ikke begynn med keyword-stuffing, bruk av søkeord alle steder det er mulig å bruke søkeordet, eller søkeord-utheving. Google har aldri likt det, og de kommer heller aldri til å begynne å like det. Du skriver for leserne dine!
SEO Birthday Card | Ranked Hard - Funny SEO Comic Strips - SEO Comics & SEO Humor
#2
Få styr på metataggene dine. Nok en gang, tenk brukere og ikke SEO. Sjekket tilfeldig søkeordene for "Italiensk skjerf og vantar i lammeull - Syrin", og resultatet var ikke oppløftende...
Description = Tidlaus og elegant pakke.
Keywords = kjøpe lue , lue på nett, gode luer, populære luer, kvaliteslue, varme hansker, varme votter, vindtett lue, pelslue, saueskinnslue, ulltølfler
Description som er brukt her er da ikke en beskrivelse. Det er fire ord som i praksis er random for mottakeren/leseren. Skriv en ordentlig beskrivelse, det er tross alt denne som havner som undertekst i søkeresultatene, og som trekker kundene fra Google og inn i din butikk. Hvis ikke denne er i orden, får du aldri brukerne til å gå fra søkeresultatet og inn til deg, og Google tenker sitt om det...
Stikkordene dine er også helt random. Mange hevder at Google ikke bruker keywords, men det tror jeg er feil. Trolig bruker de keywords til å identifisere spammy sider, og her utpeker du deg dessverre i negativ retning. Nesten ingen av stikkordene på denne siden er relevante for sidens innhold, og da tenker nok Google sitt...
#3
Lag en skikkelig kontaktside. Google har selv uttalt at dette er viktig, og jeg ser ingen grunn til å tvile på det
Firmanavn og org.nr.
Adresse
Navn på deg eller annen kontaktperson
Telefonnummer
- - Det som er påpekt her nå, er langt fra nok for å få deg til topps, men det er en dytt i riktig retning. God arbeidslyst!