Hvordan kan du skremme bort kundene dine?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Driver du butikk? Kanskje du kan lære noe av mange av de forkjellige casino på internett, som har en meget flott velkomst til sine nye brukere. Straks etter første innlogging i et lite online casino får jeg jo en meget hyggelig velkomst fra live chat support, som gjør at jeg iallefall ikke får lyst og lukke ned hele casinoet og finne et annet.

Andrei: Hello there! Andrei here from the Online Support. Nice to have you here with us!

Andrei: How are you doing today, Atle?

Andrei: I have here great news for you regarding the bonuses you can get if you deposit now

Andrei: Just simply make your First deposit NOW and you will get 4 Free tokens/invitations to join New Depositors $2500 Freeroll, that is held every Thursday and every other Saturday at 20:00 GMT. Take your chance to get the $2500 prize pool in each tournament.
Andrei: Not only that, you will also get an extraordinary 150% up to a maximum of $500 first deposit BONUS. The bonus is issued to your pending bonus account and released automatically to your account as you earn points from our tables and tournaments.
Andrei: How's that sound to you? Do you like it?

Andrei: And if you deposit NOW with a minimum of $20 you will also get an Extra $25 FREE CASH bonus in your account, to be issued within 72 hours.

Andrei: Did you receive my messages?
Andrei: The money you will deposit will just be on your account balance. PLUS you can make a withdrawal anytime. Why not grab it now just to get the bonuses?
Andrei: The minimum deposit is just 135NOK
Andrei: How about if I can also give you A TOKEN to the WEEKEND $2000. Where you can win a prize pool worth of $2000, this tourney will be held on February 20 at 13:00 server time
Andrei: I will also give you a free invitation to join the $1 MILLION Guaranteed Invite that will be held on February 12 at 19:05 server time, where you can win a seat to the Main event on February 14 at 18:00 server time
Andrei: All these bonuses will be yours upon depositing.
Andrei: These bonuses were very limited and not available everyday, and I don’t want you to miss this great opportunity.
Andrei: Just in case you changed your mind and decided to make a deposit within the day, please don't hesitate to contact me ANDREI through the Online Support icon so that i may issue you the bonuses you're eligible for.

Andrei: Get ready to WIN CASH!!!

Join the $250,000 Guaranteed TONIGHT at 19:00 GMT

Satellites still available. SO WHAT ARE YOU WAITING FOR???
Register NOW!!!


Andrei: If you need further assistance please click on Online Support icon. Have a nice day and good luck.

Kanskje her er noe og hente for dere som driver butikk. Både nettbutikk og i lokaler. Det er jo så absolutt slik som dette dere burde tatt imot alle deres kunder. :)
 

kongen

kongemedlem
Husk at Andrei er automatisk. Automatisk og ønsker du skal sette inn penger NÅ...
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mhm, joda, jeg er jo klar over at ikke kundebehandlere sitter og skriver direkte til alle kundene på denne måten. På en måte er jeg litt sjokkert over at de forkjellige casino kan drive på slik som dette, og at det faktisk funker på noen som helst sjokkerer meg enda mer.

Jeg blir mer eller mindre skremt bort av slikt som det der. Jeg liker overhodet ikke live chat support løsninger hvor jeg faktisk får opp en chat uten at jeg har bedt om det. Om jeg vil prate med support klarer jeg virkelig å klikke på chatikonet selv.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, jeg har lest en del om dette med at "lag" slår seg sammen på pokerbord og slikt i casinoer, og spiller sammen for en stor gevinst. Har nok tro på at slikt skjer ofte i dag også, men ikke like mye som for noen år tilbake.

Dette jeg siterer i første post er noe man stadig opplever i casinoer jeg selv kaller for "drittcasino." Jeg tror rett og slett at de er så desperat etter nye kunder at de snart ikke vet hvor de skal gjøre av seg. Kanskje de har glemt at produktet deres er dritt, og at det kanskje er derfor nye kunder ikke strømmer til. Casino som fokuserer i større grad på Norge har ikke slikt. Der får du være i fred, uten irriterende reklame. Det ser ut til at de har lært seg at vi kan klikke på supportknappen selv om det er noe. :)

Om man f.eks titter på norskcasinoguide.com så finner man anmeldelse av casinoer. Det er enormt mye reklame, men akkurat slikt syns faktisk jeg er greit med tanke på den gode informasjonen man får der inne. Der får man liksom vite hvem man kan stole på, og hvem man burde holde seg unna.

Kongen; Jeg tror faktisk ikke Tonny kunne vært James Bond om han likte casinoer heller. Du må jo huske at det ikke kommer noen flere filmer fra den kanten der.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vet ikke på casinoer, men på de store pokersidene blir lagspill avslørt rimelig fort. Lillebroren min og et par kamerater prøvde dette for en stund tilbake. De spilte ikke for mer enn ca 20$, men det gikk vel ikke mer enn en time før de fikk epost fra kundeservice alle mann hvor de fikk beskjed om at de hadde blitt fersket og at de måtte betale en bot for dette pluss utestening i x antall dager. Det lå veldig mye info i denne mailen, bl.a hvordan de hadde kommet frem til at de jukset så det var ikke mye vits i å prøve å bortforklare noe.

Så når man blir fersket etter en times spill hvor det er snakk om 100kr, så tror jeg nok at dette er så å si umulig å få til dette hvis det er snakk om en del tusen f.eks.
 

Nextri

Rebel
Hvordan oppdages dette hvis de sitter på forskj IP-adresser og snakker på Skype?

Poker applikasjonene som man må installere på pc'en har sikkert mulighet til å sende en del ekstra info om deg. F.eks. om du har skype kjørende, eller andre applikasjoner som kan brukes til juks.

En annen ting er vel at de kan analysere pengestrømmen, over flere bord. hvis de samme spillerne i stor grad går inn på de samme bordene, og ikke taper særlig med penger til hverandre.
 

Dag Frogner

Supermedlem
De snakket kun over msn, men grunnen til at de ble tatt var som nextri sa, pga pengestrømmen. De kunne vel strengt tatt ikke bevist noe om det hadde blitt en sak ut av det, men det er vel ikke noe poeng i å prøve å motbevise heller. Broren min og de andre la seg bare langflate ihvertfall. De som sitter på klienten kan nok også se alle kortene til de forskjellige folkene og når det da sitter tre gutter på 18år rundt et bord, alle fra samme fylke og pengestrømmen ofte går mellom disse uavhengig av hva de hadde på handa så blir det suspekt. Om én f.eks snart var blakk (og det kun var de igjen i handa) så bettet han det han hadde og resten kastet seg slik at han kunne få inn potten.
 
Ettersom tråden handler om gode metoder å skremme vekk kundene sine på, føler jeg for å nevne en annen ting som har irritert meg grundig den siste tiden.

Flere her som bruker Ajour Office? Da har dere fått invitasjon til å joine Firmadrift.no, og fått med dere at det gamle supportforumet til Ajour nå er erstattet av en gruppe på Firmadrift.no.

Og at i standardinnstillingene til Firmadrift får alle medlemmer av en gruppe e-post om det hver gang det er aktivitet i gruppa. Det inkluderer hver gang det melder seg inn nye medlemmer, og hver gang det legges inn nye diskusjoner i gruppa.

Og har dere tittet innom Firmadrift i det siste, har dere kanskje også fått med dere at der er det obligatorisk å legge inn et profilbilde.

Great... Så det som før var et forum der jeg fikk support til regnskapsprogrammet mitt og i tillegg hadde tjenesten Spør vår regnskapsfører (som jeg har fått mye hjelp av), er nå flyttet inn i et nytt sosialt nettverk hvor jeg er pålagt å laste opp et bilde av meg selv (hvorfor???!?) og som jeg har fått ganske mange spam-e-poster fra den siste tiden inntil jeg klarte å gå inn og endre på dette i innstillingene.

Dessuten: Grunnen til at jeg valgte Ajour i det hele tatt, Spør vår regnskapsfører, er nå flyttet over i Firmadrift-forumet og er et gratis tilbud til alle Firmadrifts medlemmer.

Føles utrolig fristende å bytte regnskapsprogram nå. Har aldri før vært borti et regnskapsprogram eller en annen type dataprogram som krever at jeg laster opp et «passbilde med smil» (!!!) for at jeg skal få support, og som har som hovedregel at de sender ut e-post til alle andre brukere om det hver gang de får en ny bruker.
 
Topp