Hei!
Jeg kupper denne tråden.. Har mye av de samme problemene. Har akkurat kjøpt domene og webhotel hos domeneshop. Lastet ned wordpress 3.3 og Filezilla.
Har koblet meg opp mot webhotel med FTB server. Det fungerer! Når jeg er koblet opp ser jeg følgende:
En mappe som heter .. og en som heter www Hvilken av disse er rootmappen?
Jeg har lastet ned zip filen fra WP og åpnet alle filer og lagt disse i en egen mappe på min maskin.
Har lest litt oppskrifter på hvordan man skal laste denne opp, men føler de mangler noe detaljer som en newbie hadde trengt. Leste noen steder at jeg skulle finne "databasa2 mappe på webhotelle, og lage en database som skulle hete f.eks "WPdatabae" Jeg har da prøvd å lage en slik mappe i FileZilla både under mappen .. og www på webhotellet. Har da lastet ned WP filene hit, og de har tilsynelatende blitt ført over. Har prøvd å skrive inn min adresse
Webhosting og domene med nyeste teknologi fra 69,- per måned! : Active 24 Norge (bare eksempel) og f¨r da opp atdomenet er parkert hos domeneshop. Er dette fordi jeg akkurat har registrert doemet? Er en .com adresse.
Da dette ikke funket slettet jeg dette igjen og prøvde dette som jeg fant:
3.Byt namn på wp-config-sample.php til wp-config.php
- Åpnet sample filen i wordpad og skrev etter beste evne inn det som jeg antar skal skrives ut fra teksten under. Lagret denne som wp-config.php og lastet denne og alle andre filer opp igjen på mappen www
4.Åpne opp wp-config.php i en tekstredigerer f.eks Notepad og fyll i informasjon om databasen
// ** MySQL settings ** //
define('DB_NAME', 'putyourdbnamehere');// The name of the database
define('DB_USER', 'usernamehere'); // Your MySQL username
define('DB_PASSWORD', 'yourpasswordhere'); // ...and password
define('DB_HOST', 'localhost'); // 99% chance you won't need to change this value
define('DB_CHARSET', 'utf8');
define('DB_COLLATE', '');
Skriver da både
Webhosting og domene med nyeste teknologi fra 69,- per måned! : Active 24 Norge og
Webhosting og domene med nyeste teknologi fra 69,- per måned! : Active 24 Norge
Med vanlig adresse får jeg parkert meldingen, med den andre en feilmelding.
Noe som kan gi meg en forklaring steg for steg på hva jeg skal gjøre fra jeg har lastet ned WP 3.3 og fått kommunikasjon med webhotell gjennom FTP?
På forhånd takk!