Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan installere plugin?

Jostein

Medlem
Hei!

Jeg klarer vanligvis å installere plugins. Men i dag kjøpte jeg en PDF invoice plugin, men jeg får ikke installert denne..

Dette står det i manualen:

Make sure you have WordPress 3.5+ and WooCommerce 2.0.x installed
WooCommerce does not have to be active during installation but this plugin won't do anything without WooCommerce being active
Download the plugin from CodeCanyon
Unzip the downloaded file and locate a file called woocommerce-pdf-invoice.zip under Plugin
Log in to your WordPress administrator zone
Go to Plugins --> Add New --> Upload
Upload file woocommerce-pdf-invoice.zip
Activate the uploaded plugin

Jeg lastet ned en zip-fil. denne åpner jeg og det kommer opp 3 mapper. En heter plugin, og her finner jeg to filer som heter woocommerce-pdf-invoice og woocommerce-pdf-invoice.zip

Jeg prøver å laste opp .zip filen slik jeg antar at det skal være. får da en feilmelding opp på skjermen.

"That page can't be found.
It looks like nothing was found at this location. Maybe try one of the links below or a search?"

Den andre mappen: woocommerce-pdf-invoice som ikke er en zip fil inneholder vel sik jeg ser det innholdet som skal være i den zippede utgaven. Language etc etc.

Prøvde også å laste opp denne .zip filen i FTP, men funker ikke.. Er det noe jeg overser??

Takker for innspill!! :)
 

InVert

Blogger
Under installasjonsveiledningen står det at du må laste opp ZIP filen som er pluginen til mappen for plugins på Wordpress, slik det ble gjort i eldre versjoner av Wordpress. Noen plugins støtter ikke automatisk installasjon via Wordpress kontrollpanelet og må derfor lastes opp med FTP.

WooCommerce PDF Invoice Setup and customization | WooThemes Documentation

EDIT: Ser at jeg var rask med dette svaret og du har prøvd FTP. Lastet du opp til korrekt mappe? Altså til /wp-content/plugins/ ferdig unzippet/pakket opp? Så må den aktiveres under plugins i Wordpress kontrollpanelet.
 

Jostein

Medlem
Takk for svar! Jeg prøvde i FTP i mappen wp-content/plugins å laste opp .zip filen. Gikk inn i wp, men fant ikke pluginen der. Følte den .zip filen så anderledes ut enn de andre plugin som er der.. Virket som det var litt feil at filen var .zip og ikke en mappe med innhold som de andre..
 

Jostein

Medlem
Klarte det ved å gjøre følgende. Laste opp .zip filen. Laget ny mappe. Extract .zip filen og legge innholdet i ny mappe. Voila!

Er dette vanlig prossedyre? Føler ikke det står skrevet slik i guiden men..
 
Topp